Skip to main content

دوستان فقط کافی بود به منتشر

دوستان فقط کافی بود به منتشر
lachin

دوستان فقط کافی بود به منتشر کننده و نویسنده این مقاله به اصطلاح ( علمی) نظری بیندازم که به بینم ارزشش را داشت که وقت صرف بکنم و یا نه...همان طور که اطلاع دارید ما ترک ها ضرب المثلی داریم که کسی بیشتر از حدّ یاوه گوئی بکند و حرف های بی ربط و بی مورد بزند می گوئیم که « بیزه شاهنامه اوخوما» ...... ترک بودن مرا از این پسرک که شروع به گفتن جوک ترکی است , که گویای یک فرهنگ مالیخولیای موجود درایران می باشد را یاد بگیرید.
https://www.youtube.com/watch?v=cX3iShfhfCQ...
خوب دوستان.. من تصمیم گرفته ام که در هر مقاله ای که از آقای کاوه جویا در باره هویّت کاذبی من و شما منتشر می کند شما را به برنامه های موسیقی آزربایجانی دعوت به کنم و فکر نمی کنم کامنت نوشتن در باره این نوع مقاله ها ارزش وقت را داشته باشد. دوستان شما را دعوت به

برنامه قدر دانی 90 ساله یکی از مشهور ترین آهنگ سازان آزربایجانی (( سیلیمان عسگر اوف)) میکنم.
https://www.youtube.com/watch?v=0oEUi-7Xh7c

سیلیمان یکی از شاگردان « اوزئیر حاجی بیگف» بود. آنچه که در دقیقه 10.35 به بعد اجرا می شود ( رمانس گوزله منی ) یکی از مشهورترین ترانه های جنگ جهانی دوم بود که « بلبل» خواننده مشهور برای سربازان می خواند. هر دفعه که این ترانه را می شنوم (( توک لریم بیز بیز دورور )) این ترانه آنقدر در روح سربازان اثرگذاشته بود که (( کنستانتین سیمانوف)) روسی شعری به همین مضمون (Wait For Me)
https://www.youtube.com/watch?v=LQ2gMcFx3No
نوشت. اجرای دو باره گوزله منی با صدای اپرای « انار شوشالی» حس دیگری را به این ترانه مشهور می دهد.
دوستان همانطور که میدانید , ما در فرهنگ ترکی کلمه زن به عنوان همسر نداریم. (( حیات یولداشیم ... دوست زندگیم)) بهترین تعریف برای همسر است. تعریف این کلمه را هیج کس به جز سلیمان عسگر اوف که ترانه ای هم به عنوان « بیلسم سن گلیر سن » در دقایق34 به بعد با صدای حزین « آی بنیز» اجرا میشود را تعریف نکرده است.. بهترین ها را برای شما آرزومندم ..