Skip to main content

گروه‌های سیاسی اپوزیسیون قبل

گروه‌های سیاسی اپوزیسیون قبل
Anonymous

گروه‌های سیاسی اپوزیسیون قبل از هر چیز باید این را بپذیرند که خودشان محصول ساختار ناهنجار اجتماعی و بحران هویت فرهنگی ایران هستند. خودشان عارضه‌ای از عوارض ناهنجاری ساختاری ایران هستند و نه راه حلی بر آن. این است که پیشفرض اتحاد ملی، انحلال و ادغام این گروه‌ها در یک تشکیلات واحد مردمی است.
در فقدان پایگاه اجتماعی و مقبولیت مردمی، فعالین سیاسی باید فاکت‌های تاریخی جنبش تجددگرایی در ایران را ملاک عمل خود قرار دهند. قانون اساسی مشروطهٔ پادشاهی تنها سند قانونی و مشروع تجددگرایان ایرانی است. عدم پذیرش این واقعیت تاریخی خود به خود افراد را از مجموعهٔ مدافعان مدرنیته خارج می‌کند. جای چک و چانه هم ندارد. سلامت امر مبارزهٔ آزادی‌خواه و تجددگرا در گرو این تصفیه است.

بهرحال هرچند امیدی به مخاطبان ایران گلوبال ندارم، اما واقع‌بینی نوشتهٔ آقای اقبالی مرا واداشت که لینک پیشنویس برنامهٔ سیاسی و مبارزاتی جنبش نوین ملی ایران را که در سال ۱۳۶۷ تهیه کرده بودم در اختیار کنجکاوان قرار دهم.
در نمونه‌های کامنت‌ها در ایران گلوبال جایی ندیدم که لینک «هایپر» بشود این است که احتمالاً باید آدرس زیر را کپی و پیست کنید.
http://iranian.com/posts/view/post/10776