Skip to main content

پنتاگون: پاکسازی قومی عرب ها

پنتاگون: پاکسازی قومی عرب ها
Anonymous

پنتاگون: پاکسازی قومی عرب ها و ترکمن ها توسط کردها در شهر تل ابیض غیرقابل قبول است.

سستی اراده سیاسی دولت اوباما و اتکای بیش از حد آمریکا به کردها در شمال عراق و سوریه برای مقابله با داعش و فقدان گزینه دیگر باعث تقویت تمایلات توسعه طلبانه کردها در این دو کشور شده است بطوریکه کردها با دست اندازی به مناطق غیرکردنشین از قبیل کرکوک در عراق و تل ابیض در سوریه و اخراج کردن جمعیت عرب و ترکمن، در حال گسترش قلمروی خود هستند. توسعه طلبی کردها بویژه در شمال سوریه شکل مشخص تری بخود گرفته و کردها در صدد هستند با

ضمیمه کردن مناطق غیرکردی، سه کانتون کردی را بصورت یک منطقه واحد و احتمالا کشوری مستقل دربیاورند و در این راستا از پاکسازی قومی عرب ها و ترکمن های ساکن مناطق شمالی عراق (گزارش عفو بین الملل - لینک شماره یک) و اجازه ندادن به بازگشت پناهندگان به شهر و خانه خود (گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل - لینک شماره دو) و همینطور مجبور کردن عرب ها و ترکمن ها برای تخلیه برخی مناطق در داخل و اطراف تل ابیض در شمال سوریه رویگردان نیستند. (لینک شماره سه)
به نظر می رسد دولت اوباما که عنوان مفتضحانه ترین سیاست خارجی تاریخ معاصر آمریکا را بخود اختصاص داده نیاز به تجدید نظر در سیاست خود در باز گذاشتن دست کردها در پاکسازی قومی با دستاویز مقابله با داعش دارد. در این راستا استیو وارن، سخنگوی پنتاگون هشدار داده در صورت صحت، پاکسازی قومی توسط کردها در سوریه غیرقابل قبول است. (لینک شماره چهار)

گزارش عفو بین الملل - لینک شماره یک:
http://www.amnesty.org.uk/…/absolute_impunity_iraq_report.p…
گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل -لینک شماره دو:
http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refdaily…
لینک شماره سه:
http://www.thetimes.co.uk/…/w…/middleeast/article4456567.ece
لینک شماره چهار:
https://www.middleeastmonitor.com/…/19279-pentagon-kurds-et…