Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
(اول توهین بعد توجیح در کشور ترکیه یک نفر از این توهینها به ملت مظلوم کرد مثال بیاورد وجود ندارد.)
توهین مجدد تهیه کننده ی برنامه ی فیتیله به تورکان
گاماج : عوامل توهین به ملت تورک در شبکه ی دو سیمای ایران عذر بدتر از گناه آوردند
پس از توهین شنیع و نژادپرستانه ی یک برنامه ی تلویزیونی در ایران به تورکان که از شبکه ی دوم سیمای ایران پخش می شد اینبار با ذکر دلایلی سعی در توجیح رفتار نژادپرستانه ی خود نمودند و آنرا امری معمول جلوه دادند.
در بیانیه ی صادر شده توسط تهیه کننده ی این برنامه بویژه با ذکر اینکه بازیگران این برنامه خود از " آذری ها ، گیلکی ها ، لرها و ..." می باشند سعی کرده تا ادعا کند که توهین مانقورد ها به تورکان مشروع است این درحالیست که توهین نژادپرستانه از طرف هر کسی با هر قومیتی که باشد نژادپرستانه است و هویت قومی فرد مطرح نمی باشد باید پرسید که آیا به قول وی

یک "آذری" مانقورد نمی تواند به تورکان توهین کند؟ در اینجا قبیح خود توهین است که از یک رسانه ی به اصطلاح ملی پخششده است آنهم در تلویزیونی که زبان تورکی در آن ممنوع است.
متن بیانیه ی تهیه کننده ی برنامه :
دوستان و همراهان گرامی
در تاریخ 94/08/15 در برنامه فیتیله نمایشی پخش شد که باعث آزرده خاطر شدن عده ای از عزیزان مخاطب گردید در این باره نکات زیر را به استحضار می رساند:
1--سابقه فعالیت گروه فیتیله گواه این ادعا است که اقوام و طوایف ایران همواره مورد احترام بوده و این گروه هیچگاه به خود اجازه نمی دهد به ایشان توهین یا جسارتی روا نماید.
2- اصالت بازیگران اصلی این برنامه از اقوام اصیل ایران همچون آذری ، گیلک و لر بوده و هیچگاه به خواستگاهی که از آن بر آمده اند توهین نمی کنند.
3- مفهوم نمایش مورد اشاره در زمینه آموزش استفاده مسواک بوده و مانند نمایش های دیگر ترکیبی فانتزی از گویش و لهجه های مختلف در فضای نمایش استفاده شده است و این به معنای جسارت به قوم و یا لهجه خاصی نمی باشد.
در آخر این گروه صمیمانه از سو تفاهم پیش آمده از همه ی بینندگان با ارزش برنامه فیتیله عذرخواهی کرده و بار دیگر تاکید می کند بقای برنامه فیتیله و هر برنامه تلویزیونی دیگر متکی به نگاه پر مهر بینندگان آن برنامه می باشد و رضایت قلبی ایشان آرزو همیشگی این برنامه می باشد.
علیرضا آقایی تهیه کننده برنامه فیتیله