Skip to main content

آقای لوایی گرامی،

آقای لوایی گرامی،
کاوه جویا

آقای لوایی گرامی،
1 ـ شما در کامنت خود نویسنده ی نوشتار "ناسیونالیسم و میهن پرستی ایرانی" را مأمور اطلاعاتی نامیده اید! چه دلیلی برای این اتهام سنگین دارید؟
2 ـ نوشته اید که نویسنده " برای هفته نامۀ سپاه پاسداران تبریز - هقنه نامۀ میثاق - مطلب می نوشت و احیانا می نویسد". دلیلی برای این ادعا هم نیاورده اید. تازه می گویید " احیانا می نویسد". یعنی حدس می زنید که اکنون هم می نویسد. آیا این ادعا ها و حدسیات دلیل انتساب فردی به مأمور اطلاعاتی بودن است؟!
3 ـ نوشته اید: " نگارندۀ مطلب در درون ایران بارها علیه ما به شیوۀ اطلاعاتی تهدیدنامه نوشته است.". منظور شما از "تهدیدنامه به شیوه ی اطلاعاتی" چیست؟ اینکه می گویید علیه "ما" منظورتان از "ما" چه کسانی است؟ با این جمله های مبهم و تهمت آمیز انتظار دارید که اندیشه ی مخالف شما از یک رسانه ی آزاد حذف شود؟
4 ـ من در نشر نوشتار در ایران گلوبال

روشنگری و سودمندی محتوای مطلب را ملاک قرار می دهم، نه کاوش در زندگینامه ی شخصی نویسنده را. با این وجود محتوای همین نوشتار دربردارنده ی موضع گیری آشکار نویسنده در برابر ایدئولوژی رژیم جمهوری اسلامی است، بگونه ای که حتی از بعضی از سران این رژیم آشکارا و به تندی انتقاد کرده است. این محتوا با ادعای شما درباره ی "اطلاعاتی" بودن نویسنده به هیچ وجه نمی خواند.
حتی اگر چنین باشد که زمانی از نویسنده در نشریه ای حکومتی نوشتاری منتشر شده، این دلیل "اطلاعاتی" بودن آن نویسنده نیست. بسیاری از نویسندگان و روزنامه نگاران نشریات حکومتی هم اکنون به دلیل سیاسی در زندان رژیم هستند یا از دست آن به خارج گریخته اند. برخی نیز در درونمرز به مخالفت با ستم رژیم روی آورده اند. پس اتهام شما ادعای محکمی نیست.
5 ـ این شیوه که هرکه با اندیشه ی شما مخالف باشد،به وابستگی به رژیم متهم شود یک رفتار سیاسی غیر اخلاقی است. به دید من شیوه ی اخلاقی، گفتگوی مستدل، مستند و مؤدبانه است.