Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
درگیری نیروهای پیشمرگه با نظامیان تورکمان در عراق
گوناز تی وی : بین نیروهای شیعه ی تورکمان و پیشمرگه های کرد در عراق درگیری صورت گرفت
به گزارش گوناز تی وی شیخ جعفر مصطفی فرمانده ی نیروهای کرد جنوب کرکوک در مورد درگیری بین تورکمانان عضو نیروی نظامی حشد شعبی با پیشمرگه ها گفته است که اگر این وضعیت ادامه یابد "با آنان به شدت مقابله می کنیم".
این درگیری ها در طوز خورماتو رخ داده است.
مصطفی وزیر سابق نیروهای پیشمرگه گفته است که این درگیری در هنگام عبور یک نیروی تورکمان حشد شعبی از منطقه ی تحت کنترل پیشمرگه "با حرکات نا مناسب وی" رخ داده است. وی گفته که نگرش نیروهای حشد شعبی به پیشمرگه ها متناسب با اخلاق ملی(عراق) نیست. وی همچنین آنان را متهم کرده است که "مانند داعش به پیشمرگه ها می نگرند"

وی همچنین گفته است که نیروهای حشد شعبی برای منطقه یک "تهدید" هستند و آنان با سنی ها برخورد بدی دارند. وی همچنین مدعی شده است که آنان "خواهان عدم حضور اکراد سنی و عرب ها در طوزخورماتو هستند"
گفتنیست امنیت استان صلاح الدین توسط نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی برقرار می شود.
لازم به ذکر است که تا کنون دهها سازمان بین المللی و کشورهای عرب در مورد پاکسازی قومی مناطق تورکمان نشین و عرب نشین در شمال عراق توسط نیروهای پیشمرگه هشدار داده اند. آنها گفته اند که پیشمرگه ها چادرها و خانه های تورکمانان و عرب ها را می سوزانند و تخریب می کنند تا به خانه هایشان باز نگردند. اما تا کنون در مورد اینکه تورکمانان دست به اقدامی مشابه زده باشند هیچ نهاد حقوق بشری خبری مخابره نکرده است به نظر می رسد که اکراد با جو سازی و خبرسازی سعی دارند تا مناطق تحت کنترل تورکمانان را از دست آنان خارج کنند. بخشی از تورکمانان عراق سنی و بخشی دیگر شیعه هستند و تا کنون از درگیری بین شیعیان و سنی های تورکمان خبری مخابره نشده است. از این رو نیز ادعای سنی ستیزی نیروهای شیعه ی تورکمان نیز بی معنی می باشد با اینحال اکراد هم در چارچوب نیروهای داعش و هم در چارچوب نیروهای پیشمرگه دست به پاکسازی قومی در تمامی شمال عراق زده اند.
گوناز