Skip to main content

اشاره ای کوتاه:

اشاره ای کوتاه:
اقبال اقبالی

اشاره ای کوتاه:
من تفاوت کیفی میان نیروهای ارتجاعی - فاشیستی از نوع پان ترک و پان اسلامیست نمی بینم. اگر سایت آذری ها توسط رژیم پان اسلامیست اداره میشود، دهها بنگاه مشابه در اختیار پان ترکها قرار دارد که هر دو گروه در نفی دمکراسی، هراس از آزادی، تحمیل هویت خود به دیگران، نفرت پراکنی، تخریب و تحریف و لجن مال کردن فرهنگ و تاریخ ایران و .. وحدت دارند. برای من باورمند به همزیستی مسالمیت آمیز ساکنان ایران و جهان، برای من مخالف هرگونه تهاجم مذهبی، نژادی، آئینی و سلب آزادی، هویت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دیگران، و برای من که در سنگر ازادی، سکولار دمکراسی و بنای نظامی فارغ از ستم و تبعیض ایستاده ام؛ تردیدی وجود ندارد که جامعه ایران بدون گذر از موانع پان اسلامیسم و پان ترکیسم بعنوان نمایندگان برجسته فاشیسم مذهبی و فاشیسم نژادی، در سطح ملی متحد نخواهد شد.

من در گذشته در اینمورد نوشته ام که مبارزه ما با فاشیسم مذهبی حاکم، براندازانه است و استفاده از همه اشکال پیکار برای درهم شکستن حکومت اسلامی محتمل است. اما در ارتباط با فاشیسمی که می خواهد ترکیزاسیون ایران را جایگزین اسلامیزاسیون کند، از سیاست روشنگری در میان مردم پیروی می شود. باید فاشیسم مذهبی را از قدرت کنار نهاد و فاشیسم قومی پان ترک را افشاء کرد.من بر این باورم که آذربایجان قبل از فروپاشی حکومت اسلامی با فاشیست های پان ترک تعیین تکلیف سیاسی می کند. شما تصور کنید برخی کمنتارنویسان شناخته شده که مجسمه نفرت آفرینی هستند، فردا بقدرت برسند. بلائی بر سر آذربایجانی ها خواهند آورد که بازگشت حکومت سیدعلی را آرزو خواهند کرد.

این همه هیاهو، تحریف در کمنتارها فقط بخاطر یک مسئله می باشد که سابقه آن بدرازای عمر ایرانگوبال است. در ایرانگلوبال صدای غیر از پان ترک حذف شود و استبداد پان ترکی در خارج از کشور جایگزین استبداد پان اسلامیستی گردد. استبداد پاترک چون نمی تواند ضوابط دمکراتیک حاکم بر ایرانگلوبال را حذف کند، از طریق بسیج گروه های تحریف، تهمت و ترور شخصیتی، در شکل قبیله ای وارد می شوند. و چه جائی بهتر از کمنتارها و تحت نام مستعار! هر تهمتی می خواهند می زنند و وقتی مچ شان گرفته میشود، غیب شان می زند و با نام مستعار دیگر پرچم ارتجاع نژادپرستانه را بلند می کنند.

مشکل پان ترکها اینست که می خواهند انتقام مشروطه را از ایران و ایرانیان بگیرند! چراکه انقلاب مشروطه نقطه پایان بر حکومت های طایفه ای نهاد. کینه پان ترکها نه به دیکتاتوری و استبداد و .. است، بلکه به از دست دادن سروری بر سایر اقوام پس از قاجار است.
ما شاهد اینگونه انتقامجوئی ها در بهمن 57 بودیم. اسلامگرایان زخم خورده از مشروطه، انتقام خود را از ایران سال 1357 گرفتند.
آذربایجان تنها بهانه ای برای پان ترک ها می باشد تا دوران طلائی گذشته را زنده کنند.

ملت ایران به درجه از شعور سیاسی رسیده است که پان ترکیسم بعنوان جایگرین پان اسلامیسم را نمی پذیرد و برای جامعه پلورالیستی فرهنگی، قومی، تباری، دینی ایران، نظامی سکولار دمکراتیک تدارک ببیند. نظامی که شهروند ایران فارغ از تبار، قوم، نژاد، دین و جنسیت در جامعه آزاد و مدرن از برابری و همه حقوق انسانی، فرهنگی (از نظر من خودمدیریتی دمکراتیک) برخوردار گردد. از نظر من یک نظام پارلمانی نامتمرکز و مبتنی بر خودمدیریتی دمکراتیک، می تواند پاسخگوی تحقق آرزوها و آرمانها ی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایراانیان باشد.