Skip to main content

آقای ائلیار, برخورد

آقای ائلیار, برخورد
Anonymous

آقای ائلیار, برخورد ایدئولوژیک با تراژدیهای از این نوع میتواند عمل اسلامیستهارا موجه جلوه داده و نتیجه عکس بدهد. به نظر من مشکل اصلی وجود نفت فراوان در منطقه ایست که نه تنها سهمی درپیشرفتهای تکنولوژیک و سیاسی قرون اخیرنداشت, بلکه غرق در سنتهای فئودالی, ازغیرانسانی ترین روابط اجتماعی رنج میبرد ومی برد. نهادهای مالی, اجتماعی, سیاسی و فرهنگی شکل گرفته در چنین جوامعی, با قدرت خرید بسیار بالا عامل اصلی این فجایع هستند. حکومت ضد انسانی عربستان سعودی با پول و قدرت خرید , خود را بعنوان رئیس بخش حقوق بشر سازمان ملل به جهانیان تحمیل می کند و حکومت وحشی ایران با باز کردن بازار خود به روی اپل و مک دونالد, بسوی ساخت بمب هسته ای خیز بر می دارد. اگر نفت نبوداین جوامع همانند بنگلادش 150 ملیونی در منجلاب فقر غوطه می خوردند و نمی توانستند آنجه را که در غرب حاصل صدها سال مبارزه مردمانش است به چالش بکشند.

اصولا همه کشورها در تقابل با یکدیگر از نقاط ضعف هم حداکثر استفاده را میکنند. دولت-ملتهای آگاه سعی در حل مضلات اقتصادی و فرهنگی خود در حد امکان می نمایند تا توطئه رقیب را خنثی سازند. دهها سال بود آمریکا از مشکل ایرلند شمالی بعنوان وسیله ای برای امتیاز گیری از انگلیس در روابط بین المللی و استفاده از بازار داخلی بریطانیا بکار می گرفت. چندیست که فرانسه, دوباره برای باجگیری از انگلستان دست پناهجویان را در مدخل تونل مانش باز گذاشته تا امتیازی از روباه پیر بکند. اینکه کشورهای قدرتمند از نیروهای اولترا واپسگرای اسلامی بر علیه همدیگر استفاده می کنند کاملا درست است اما عامل پیدایش آنها نیستند. مشکل اصلی اسلام است و رگ گردن مشتی بی سواد در جوامع اسلامی, که آنهارا به دست یازیدن به هر جنایتی وادار می کند. جنایات داعش و ایران همه با استناد به نص صریح قرآن که ما هم آنرا خوانده ایم انجام می شود. از تجاوز به زنان تا کشتار کفار, از قطع دست تا سر پریدن, از به صلیب کشیدن تا تبعید, از سنگسار تا برده داری, از بچه بازی تا پرده داری جنسی, از اعدام تا جهاد همه و همه صراحتا در قرآن و احادیث آمده و در زمان حکومت شخص پیامبر -بعد از قدرت گرفتن در مدینه- دکترین حکومتی بوده است.
علت دیگر اوجگیری بربریزم اسلامی, مسلمانان ظاهرا معتدل نا آگاهی هستند که با تکرار سخنان ماشین تبلیغاتی 1400 ساله اسلامی ,بدون تحقیق و طوطی وار, به مغزشوئی فرزندان خود پرداخته و با تکرار دائمی ایمانشان به کاملترین دین عالم هستی و بی نقص ترین کتاب بشریت یعنی قرآن آنها را آماده سواستفاده توسط آخوندها می کنند. نتیجه اینکه جوانکان مسلمان حتی در کشورهای غربی , بعد از خواندن قرآن, آنچه که خدا به پیامبرش وحی کرده را عینا می خواهند پیاده کنند.
راهکار به نقد کشیدن صریح و بی پرده اسلام است.