Skip to main content

سالام (3)

سالام (3)
Anonymous

سالام (3)
احتمالا نگارندگان این مطلب خواسته اند تا نشان دهند که "اعتراضی هم بر علیه گوناز تی وی بوده است!" اما کجاست این اعتراضات موهوم؟! در خیابانها که چنین چیزی نبود و اگر می بود یک ویدئو منتشر می کردند! در شبکه های اجتماعی هم همانگونه که در ادامه ی مطلب سایت آناج خواهید خواند هرگز چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. زیرا همانگونه که اشاره شد چنین توهینی کلا واقعیت خارجی نداشت.
سایت وابسته به سپاه ، در ادامه ی مطلب خود ناباورانه سعی نموده است تا سخنان آقای اوبالی در مورد اینکه "ما همیشه در کنار دین و در مقابل خرافات جمهوری اسلامی بوده ایم" را به عنوان "تطهیر توهین آقای احمد اوبالی" معرفی کند! این در حالیست که حتی روزها پیشتر در عاشورا و تاسوعای حسینی آقای اوبالی مذهب واقعی تشیع تورکان را ستوده بود و بر لزوم

دوری تورکان از تشیع الحادی جمهوری اسلامی که در نقض صریح بنیان های دینی است سخنرانی کرده بود و برنامه ی نوحه خوانی پخش کرده بود.
وی تاکید کرده بود که رفتارهایی مانند خون آلود کردن و زخم کردن بدن ، "انداختن زنجیر بر گردن و واق واق کردن در مراسم نوحه خوانی در ایران الحاد در تشیع است" و شیعه ی راستین هرگز نمی تواند خود را "ُسگ" نامیده باشد. در ایران در برخی از محافل نوحه خوانی ، تعدادی از مداحین با انداختن زنجیر بر دور گردن و در آوردن صدای سگ ، خود را سگ حسین امام سوم شیعیان می نامند. آقای اوبالی متذکر شده بود که این نوع از افراط گرایی و خرافات عملا و علنا در تضاد با دین اسلام و تشیع است و نوعی بدعت بد در این مذهب است. حسین برای آزادگی شیعیان جنگیده بود و نه نعوذ بالله سگ خوانده شدن شیعیان! رژیم ایران همچنین مراسمات نوحه خوانی را به مجالس توهین به همسر پیامبر ، عایشه تبدیل کرده است. آیا واقعا توهین به ام المسلمین در اسلام می تواند جایی داشته باشد؟ و یا توجیهی؟ آنهم در حالیکه ازدواج همسران پیامبر در بعد از وفات وی حرام اعلام شده است؟
اما در ادامه ، تحلیل آناج ، جالبتر هم می شود :
" اهانت اوبالی نسبت به ائمه تا اندازه ای وقیح و بی شرمانه بود که جای شک و شبهه ای نسبت به ماهیت درونی اش نمی گذاشت و انتظار می‌رفت تا جربانات قوم گرای داخل کشور هم صریح و روشن مرز خود را با هتاکان نسبت به ساحت مقدس ائمه مشخص کنند، همانگونه که وقتی مریم رجوی در پیامی نسبت به اعتراضات مردم آذربایجان ابراز رضایت کرد،سریع موضع گیری کرده و ادعای موافقت منافقین با اعتراضات مردم را غیر واقعی خواندند."
این پاراگراف چندین نکته را در بر دارد . اول آنکه "مساله ی کردن فرچه ی توالیت در دهان خمینی و خامنه ای در بیانات اوبالی را به ائمه ی شیعه نسبت می دهد". آیا واقعا سپاه و اطلاعات ایران این دو شارلاتان را در سطح ائمه ی شیعه میدانند؟ آیا انان واقعا تصور دارند که خمینی امام سیزدهم و خامنه ای امام چهاردهم شیعیان است؟ آیا واقعا امام دوازدهم شیعیان بیش از هزار سال صبر کرده است تا گستاخانی چون خمینی و خامنه ای خود را امام شیعیان بنامند؟
دومین مطلب در این پاراگراف "عدم به بازی آمدن فعالان ملی-مدنی تورک در داخل" است این سایت صریحا اعتراف می کند که فعالین داخلی بسیار آگاه تر بودند و مساله ی دادن فرچه ی توالیت به دستان خمینی و خامنه ای را با ائمه ی شیعه قاطی نکردند و مرز بین این دو را بدرستی درک نمودند.
اما مساله ی سوم در این پاراگراف اشاره به سازمان مجاهدین خلق و رهبر آن مریم رجوی است. وی در بیانیه ای از تظاهرات ضد نژادپرستانه ی ملت تورک با عنوان "حمایت از آذری زبانان" حمایت نموده بود. سایت ها و رسانه های ملی ملت تورک این مطلب را باور نکردند بویژه در بادی آن که "به جای نام ملی ملت تورک از واژه ی توهین آمیز آذری" استفاده شده بود. این مطلب نشان می دهد که همه ی تبلیغات رژیم در مورد همسنگ بودن حرکات ملی آزربایجان جنوبی با گروههایی که این رژیم آنرا "معاند" می خواند فروریخته است و یک "بر چسب زنی بیش نبود". رژیم جمهوری اسلامی سعی دارد تا در چنین مواقعی آنانانی را که پانتورکیست می نامد را به گروههایی که منفور و مقهور رژیم هستند نسبت بدهد! این در حالیست که هشیاری حرکت ملی ، در مورد جدا بودن این حرکت از هر حرکت اوپوزیسیونی مرکز گرا ، دیگر حتی در عبارات و اعترافات سپاه و اطلاعات نیز آورده می شود.