Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
بازداشت دنیز ملاعباسی 9 ساله در اهر / کوچکترین بازداشتی سیاسی جهان از حرکت ملی آزربایجان است
مدنی ترین و مسالمت آمیز ترین حرکت مردمی خاورمیانه یعنی حرکت ملی آزربایجان جنوبی با ثبت دستگیری دنیز ملاعباسی توسط عوامل حکومت نژادپرست ایران، رکورد دیگر را در آرشیو خود ثبت کرد.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از گاماج، دنیز ملاعباسی پنج شنبه گذشته همراه با خانواده خود دستگیر و در بازداشتگاه اهر 5 ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است.
دنیز ملا عباسی 9 ساله، با دستگیر شدنش که اساس اعتراضات مدنی ماهیت ضدنژادپرستی داشت و اخبار دستگیری‌اش پیشتر اعلام شده بود افتخار دیگر بر حرکت ملی آزربایجان خلق کرد.

اصولا حرکت ملی آزربایجان نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان رکورد های تقریبا غیر قابل تکرار دارد. از ثبت با سابقه‌ترین زندانی سیاسی جهان از رفتارهای نژادپرستی اعمال شده از طرف حکومت طهران بعد از دوران حکومت پیشه وری گرفته تا به امروز شاهد کنش و واکنش کاملا مدنی از جانب ملت تورک آزربایجان جنوبی بوده است.
از ثبت رکورد زندان صفرخان قهرمانیان از روستای شیشوان عجب‌شیر تا دستگیری دنیز 9 ساله در قلب قاراداغ در اهر، همگی دال بر ثبت رکورد در مبارزه مدنی بر علیه نژادپرستی است.
نوشته ای که توسط خواهر دنیز ملاعباسی در شبکه های اجتماعی نوشته شده است، بدین شرح است:" در بازجویی صدای ضربان قلب دنیز را میشنیدم، چشمانش پر بود اما گریه نمیکرد، شاید ترسیده بود اما نمیخواست که مشخص شود. این چه عدالتی است ؟ کودک 9 ساله چه جرمی میتواند مرتکب شود ؟ قلب دنیز آن روز برای آزربایجان می تپید، زبان‌ش را گرفتند اما کافی نبود، صدایش را بریدند؛ آن ها از دنیز ترسیدند و ناحق بودن خود را نیز فهمیدند".
گوناز تی وی
H.M