Skip to main content

سالام (5)

سالام (5)
Anonymous

سالام (5)
موج اگر بخوابد نه فقط تحرک خود را بلکه هستی خود را از دست داده است. حرکت ملی آزربایجان نیز باید و باید جلوه و تظاهر همیشگی داشته باشد. به خوبی دیدیم که بازشدن یک پلاکارد در بازی تراختورسازی و العین با مضمون "آزربایجان جنوبی ایران نیست" چه هنگامه ای به پا کرد و چه شوری انگیخت و حرکت ملی را چنان به دنیا شناساند که هزاران گلوی پاره شده هزاران طرفدار جوان تراختورسازی با وجود اهمیت فوق العادۀ آن تظاهرات هزاران نفری، نتوانسته بود در طول سالیان این تأثیر و تجلی حیرت انگیزی که چند متر پارچه سفید با مقداری جوهر قرمز داشت، داشته باشد. "یک تصویر و یک نوشته از دیدگاه تأثیر روان شناختی و جامعه شناختی از هزار حرف بهتر است" این یک اصل انکارنشدنی است. حرکت ملی آزربایجان باید دیگر بعد از این از درونگرایی و خزیدن در لاک خود به بهانه های مختلف مطلقا و شدیدا پرهیز کند و با دادن

ابتکار عمل به جوانان غیور و قهرمان تورک، آنها را برای مقابله عینی، ملموس، انضمامی، محسوس، مادی، جسمی، فیزیکی، concrete، duyumsal، به میدان عمل شبانه روزی بکشاند. عباس لسانی، قهرمان نابغه حرکت ملی آزربایجان بارها گفته است که اولین کاری که ماموران مخفی اطلاعات، بسیجیان و مزدوران جهنمی رژیم جمهوری اسلامی ایران در گشت و گذارها و مأموریتهای اول صبح می کنند، این است که ببینند در کدام دیوار شهر شعار "هارای هارای من تورکم"، "تورک دیلینده مدرسه"، "یاشاسین آزربایجان" و امثالهم نوشته شده است تا رنگ بردارند و روی همان را سیاه کنند. چون از ظهور بصری حرکت ملی و نمایش شعارهای حق طلبانۀ ملت تورک آزربایجان، که به دنبال احقاق ابتدایی ترین حقوق بشری خودش است، به شدت وحشتزده و بیمناک می شوند.

همان طور که در این نوشته بررسی کردیم حرف این فعال مبارز و متفکر بی نظیر تورک کاملا درست است. پس استراتژی پایه ما باید و باید و باید "اظهار" و "ظاهر کردن" و "در معرض دید قرار دادن" باشد. بارها نوشته ام و باز می نویسم: در چنین روزهایی بهترین کار بعد از تظاهرات خیابانی گسترده "دیوارنویسیهای گسترده در تمام دیوارهای تمام شهرهای آزربایجان جنوبی از تهران گرفته تا تبریز و کرج و اردبیل و ارومو و زنگان و همدان و قزوین و انزلی و اراک و قوم (قم) و ساوه و غیره" است. این نوشته و این ایده ام را به سایتهای آزربایجانی می فرستم و امیدوارم همه با هم این نوشته را انتشار دهند و امیدورام به بهترین و گسترده ترین وجه آن را نشر کنند تا الگوی مبارزاتی مؤثری برای ملت ما باشد و خدای نکرده طوری نباشد که فقط پانکوردها از این افکار و شیوه های مبارزاتی شاخص برای پیشبرد سیاستهای اشغالگرانه و تجاوزکارانه شان بهره ببرند و عمل کنند و ملت خودمان بی بهره باشد. پیشاپیش دست و پیشانی همه مبارزان حق طلب سایتهایمان را می بوسم و در مقابل همۀ آنها سر احترام و تمکین خم می کنم.

گله جک بیزیمدیر. تانری بیزیملندیر. حق بیزلن دیر. یاشاسین تورک میللتی. یاشاسین آزربایجان.

اوجالان ساوالان. دوشنبه 25/08/1394 = 16/11/2015

گوناز تی وی

MA