Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
تورکمانان سوریه با خطر نسل کشی روبرو هستند
گوناز تی وی: پس از حملات سنگین به مناطق تورکمانان در سوریه، منطقه کوه تورکمان سقوط کرد. بعد از ۱۵ روز حمله مداوم به منطقه تورکمان نشین باییربوجاک، نیروهای بشار اسد با کمک روسیه و جمهوری اسلامی ایران کنترل منطقه کوه تورکمان را به دست گرفتند. ۲۵ هزار تورکمان با خطر نسل کشی روبرو هستند.
به گزارش گوناز تی وی، تورکمانان باییربوجاک واقع در جنوب استان حاتای تورکیه، با خطر نسل کشی رژیم اسد، روسیه و ایران قرار دارند.
نیروهای رژیم اسد با پشتیبانی و بمباران جنگنده های روسیه از هوا و هزاران تن از نیروهای سپاه پاسدران جمهوری اسلامی ایران از زمین در پی قتل وعام تورکمانان در سرزمین هزاران ساله تورک ها هستند.

گروههای تورکمان مخالف سوری پس از ۱۵ روز بمباران جنگنده های روسیه و آتش نیروهای اسد و جمهوری اسلامی مجبور به عقب نشینی از مناطق تورکمان نشین که حتی یک عضو داعش نیز در این منطقه وجود ندارد را شدند.
ارتش اسد با کمک نیروهای سپاه پاسدران وارد کوه تورکمان شدند.






ارتش اسد با تصرف بلندی های غمام واقع در منطقه تورکمان نشین باییربوجاک و همچنین با پیشروی به سمت بلندی های قیزیل داغ توانست کنترل بخش بزرگی از مناطق تورکمانان را به دست بگیرد.
نیروهای اسد کنترل منطقه استراتژیک تورکمان نشین غمام که در ۲۰کیلومتری لاذقیه قرار دارد هفته گذشته با کمک هزاران تن از نیروهای سپاه پاسدران و نیروهای افغانی، حزب الله لبنان و نیروهای شیعه عراق تحت امر سپاه پاسدران به دست گرفته بود.
غیرنظامیان تورکمان از ترس بمباران جنگنده های روسیه و آتش نیروهای رژیم اسد و جمهوری اسلامی ایران خانه های خود را ترک کرده و به سمت مرز تورکیه حرکت کردند. این درحالیست که ۲۵ هزار تورکمان در منطقه باییربوجاک با خطر نسل کشی اسد، روسیه و جمهوری اسلامی ایران روبرو هستند.
گوناز تی وی

S.N