Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
تورکیه، پناهجویانی كه قايق‌شان توسط نيروهای یونانی واژگون شده بود را نجات داد
گوناز تی وی: گارد ساحلی یونان برای چندمین بار در ماه های اخیر اقدام به واژگون کردن قایق‌ پناهجویانی کرده است که قصد داشتند خودشان را از طریق راه‌های دریایی به این کشور برسانند.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق اعلام فرماندهی گارد ساحلی تورکیه، نیروهای این گارد 58 پناهجوی سوری را که قایق‌شان توسط گارد ساحلی یونان با ابزاری تیز سوراخ و واژگون شده بود نجات دادند.

طبق این گزارش قایق نجات نیروهای گارد ساحلی تورکیه پس از دریافت خبر اضطراری کمک قایق لاستیکی حامل گروهی از پناهجویان در جنوب غرب منطقه تکه آغاچ شهرستان دیدیم از سوی مرکز ​جستجو و نجات یونان در 12 نوامبر ساعت 04:19 به وقت محلی به منطقه مذکور شتافت.

قایق شماره "LS-060" وابسته به فرماندهی گارد ساحلی یونان با وجود آن که قایق لاستیکی پناهجویان نزدیک به غرق شدن بود، به آن نزدیک شده و توسط ابزار تیزی که در دست داشته قایق را سوراخ کردند و باعث غرق شدن آن شدند. نیروهای گارد ساحلی یونان پس از غرق کردن قایق پناهجویان، منطقه را به سرعت ترک کردند.
پس از واژگونی قایق مذکور، نیروهای گارد ساحلی تورکیه از راه می رسند و 58 مهاجر تبعه سوریه را نجات داده و به بندر شهرستان دیدیم منتقل می کند.







از آغاز سال 2015 تاکنون تعداد کسانی که به هنگام تلاش برای ورود غیر‌قانونی به اروپا در دریای مدیترانه غرق شده اند، بالغ بر 2 هزار و 812 پناهجو می باشد.
شمار مهاجرانی که از سوی واحد‌های جستجو و نجات تورکیه در سال 2014 که طی 574 گزارش متفاوت نجات یافته‌اند 14 هزار و 961 تن بوده و از 1 ژانویه 2015 تا 19 نوامبر در 2 هزار و 133 حادثه 79 هزار و 489 تن نجات یافتند.
گوناز تی وی
H.M