Skip to main content

اقدامات جدی دولت تورکیه برای

اقدامات جدی دولت تورکیه برای
Anonymous

اقدامات جدی دولت تورکیه برای نجات تورکمانان سوریه
Bazar, 21.11.2015 14:13
گوناز تی وی: با دستور احمد داووداوغلو نخست وزیر تورکیه، فریدون سینیرلی‌اوغلو وزیر امور خارجه تورکیه در خصوص وضعیت تورکمانان سوریه با وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی داشته است.
به گزارش گوناز تی وی، فریدون سینیرلی‌اوغلو، وزیر امور خارجه تورکیه در تماس تلفنی که با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا داشته است، موضع و حساسیت‌های تورکیه در خصوص وضعیت تورکمانان سوریه را در میان گذاشته است.
در همین حال، احمد داووداوغلو، نخست وزیر تورکیه با فرمانده نیروهای مسلح تورکیه و همچنین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی تورکیه دیدارهای تلفنی و رسمی داشته و از آخرین وضعیت منطقه تورکمان‌نشین سوریه اطلاعاتی را دریافت کرده است.

داووداوغلو در حالی که با فرمانده نیروهای مسلح تورکیه بصورت تلفنی گفتگویی داشته است، هاکان فیدان، رئیس سازماناطلاعات و امنیت ملی تورکیه را به مقر نخست وزیری فرا خوانده و "دستورات لازم" در خصوص تورکمانان سوریه را داده است.
بنا بر این گزارش، نخست وزیری تورکیه همچنین در نامه‌ای رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت تورکمانان سوریه شده است.
تورکیه همچنین حساسیت‌های خود در خصوص وضعیت تورکمانان سوریه را به مقامات رسمی دولت روسیه اعلام کرده و خواستار توقف حملات به مناطق