Skip to main content

جناب محمد سلام؛

جناب محمد سلام؛
بهنام چنگائی

جناب محمد سلام؛

به جناب کرمی نوشته اید:

برای امثال شماها اذربایجانی خوب است تا زمانی که در مقابل عثمانی ها و روس ها بایستد تا شماها در مناطق مرکزی ایران با خاطری آسوده سر بر بالین بگذارید. اگر سر عثمانی ها را ببرد وحشی خطابش می کنید اگر از روسها شکست بخورد بی عرضه و بی لیاقت می نامیدش.

جناب محمد دوست گرامی!
باوجودیکه پانویس شما متوجه من نیست، اما لازم می دانم نکاتی را پیرامون آن برایتان بازگویم!

سال هاست که من با اندک توان قلمی و نظری خویش بعنوان یک کمونیست تلاش کرده و می کنم که مفهوم زنده ی همفکری های سالم پلورالیستی و همزیستی های چندگونه ی مسالمت خواهانه ی ملت ها را با تعهد و بردباری بر شانه و پشت قلم ام سوار کرده و بی نیاز از تنبیه و تحقیر که کم نیستند بر دوش کشم. این شیوه پدیده ای لازم، ضروری و گم شده در تفکر رنگین اجتماعی سیاسی اغلب ملت ها، کشورها و ایران خود ماست؛

سبکی که براستی بیش از این سزاوار نیست که ملت های ستمکش و فرودست ما را به دشمنی در برابر هم بنشاند. خلائی آشکار که می باید توسط نوعدوستان همه ی ملت ها اندک اندک در دیالوگ های پویایِ روزمره و توسط همه ی ما جاری و ای بسا همگانی شود.

شما در پایان نوشته ی خود آورده اید:

حالا که از اذربایجانی ها نمدی برای کلاه آریایی تان نمی شود دست به دامان کردها شده اید.

جناب محمد! این سبک نقد و دیالوگ بی تحلیل هرگز نمی تواند به همفکری و گرهیابی های پیچیده ی امروین یاری برساند. باورکنید!

شما قلم روانی دارید و قطعا می توانید با بررسی و آوردن دلایل و فاکت ها تأثیر مفیدتری بر ساختار تعصب آمیز بحث های تند و بی نتیجه گذشته و کنونی بگذارید؛ و هدف هم هم همین نکته ی مهم و شگفت انگیز است که شایسته می باشد هرچه بیشتر و بهتر تشویق و تعمیق یابد.
تندرست باشید