Skip to main content

با تشکر از مجری برنامه و خانم

با تشکر از مجری برنامه و خانم
Anonymous

با تشکر از مجری برنامه و خانم دکتر سیمین صبری
و اما فیتیله،
سوال: براستی چرا فقط تورکها به این جوکها و برنامه های لودگی پخش شده از صدا سیمای میلی واکنش نشان می دهند چون برای رشتی و لر و ... جوک گفته می شود و آنها جنبه داشته و اعتراض نمی کنند.
جواب:

1. ما (تورکان آزربایجان) وکیل دیگران نیستیم که به آنها بگوییم از چه چیز ناراحت بشوند یا نشوند و این دلیل مزحک هست که چون دیگران ناراحت نمی شوند پس شما هم نشوید. گیلک و لر و ... خود دانند. چون آنها از حق خود دفاع نمی کنند دلیل نمی شود که من هم ساکت بنشینم تا خود را با جنبه نشان دهم.
2. جایی که من به زبان مادری خودم نمی توانم تحصیل بکنم(باید فارسی باشد)، نمی توانم روزنامه و تلویزیون مستقل به زبان خودم داشته باشم(باید فارسی باشد و یا فازری)، نمی توانم از نامهای اصیل تورکی برای کودک خود و حتی برای فعالیت اقتصادی برای سر در یک مغازه انتخاب بکنم(باید نام اصیل فارسی باشد)، جایی که تاریخ من می شود کوروش که هیچ ربطی به من تورک ندارد، جایی که وجود من به عنوان تورک انکار می شود و سعی می شود که نام ساختگی آذری به من القا شود که من هویت اصیل خودم را کتمان و فراموش کنم (با جوکهای تورکی و اشعار سخیف بعضی از شاعران و متون نویسندگان)، جایی که جمهوری اسلامی و مخالفین آن در داخل و خارج (سبز و بنفش و ....) در خفه کردن صدای من هم صدا بوده و در یک سنگر برای نابود کردن تورک در جغرافیای ایران تلاش می کنند (نابودی فرهنگی با تبایغ فرهنگ و زبان فارسی و نابودی جسمی با خشک کردن دریاچه ارومو) و و و. پس چون تورکی کاملا در این جو آلوده برای هر کاری ممنوع می باشد، عزیزان لطف فرموده لودگی های خود را هم با همان زبان شیرین فارسی انجام دهند و اینجا هم تورکی ممنوع باشد و از من تورک مایه نگزارند.

سوال: شما تورکان که از ذیل تا راس حکومت در دستتان هست حق اعتراض ندارید چون خود شما این شرایط را ایجاد کردید:
1. کدام فرد تورک در حکومت وجود دارد مگر آنکه کاملا آسمیله شده و چهار دونگ در خدمت فرهنگ فارس باشد. آنها بقدری در رویای فارسی غرق شده اند که حتی زبان مادری خود و هویت خود را کتمان می کنند و از یک فارس هم فارس تر شده اند. آنهایی که از تحقیر اطرافیان خود می ترسند که خدای نکرده به آنها تورک گفته شود آنهایی که برای با کلاس نشان دادن خود از صحبت به زبان مادری خود در یک جمع خجالت می کشند. آنهایی که وقتی با یک تورک همشهری خود برخورد می کنند فارسی جواب می دهند. شما از کدام تورک صحبت می کنید یا آنهایی که در سرکوب فعالین مدنی تورک برای خود شیرینی قوی سبقت را از فارسها هم می ربایند. شما نمی توانید یک تورک که برای هویت و زبان خود ارزش قايل باشد در حکومتیان و بازاریان ببینید و اصلا امکان رشد در این جو برای کسی که خود را با هویتی غیر فارس معرفی کند وجود ندارد (منحای آذری و این اواخر کورد که آریایی اصیل هستند) در نطفه خفه شده و حذف می شود و یا در گوشه ای به مرور زمان به پوسیدن محکوم می شود.
در تبریز مثلی وجود دارد که می گویند از جمهوری اسلامی، جمهوریش مال تهران است و اسلامش مال آزربایجان. شما اگر در هر دو محیط زندگی کرده باشید (مثل من حقیر) کاملا متوجه می شوید که جو آزربایجان همیشه در حالت امنیتی می باشد که علت اصلی آن سیاست مرکز نسبت به آزربایجان و همان خود فروشان آسملیه شده بی هویت.