Skip to main content

جناب Anonymj سلام؛

جناب Anonymj سلام؛
بهنام چنگائی

جناب Anonymj سلام؛

بگذارید همبن جا از دریافت و نکته سنجی بی پیرایه ی شما پیرامون ما کمونیست ها قدردانی سرراست و روشن کنم. آری کاملا چنین است که شما بسادگی برشمرده اید. ما کمونیست ها با همه ی تفاوت دیدگاه های سیاسی سازمانی نظری خویش، و عمدتا و عموما همگی جریان های چپ و کمونیست مواضع روشن و ناسازگاری نسبت به ساختارهای بهره کشانه ی کاپیتالیسم داشته، و خصوصا با سیاست های جهانگیرانه ی امپریالیسم آمریکا و مکمل هردو: در ستیز با میلیتاریسم ضدصلح که هزینه ی سالانه ی او و هم پیمانانش بالغ بر 920 میلیارد در ناتوست، مخالف هستیم. میلیتاریسمی که تنها برای سود، چپاول و به بندگی کشاندن هرچه بیشتر ملت ها تاکنون بکار رفته است.

ما با این دم و دستگاه خشونت ساز و ذات جنگ پرداز مخالفت داشته و داریم و این نیروی خارق العاده قدرتمند و ویرانگر بحران زده را دشمن زندگی مسالمت جویانه و استقلال گرایانه ی

همه ی ملت ها و در یک کلام نوع بشر در سراسر جهان متلاطم، بهم ریخته و رو به انفجار می دانیم.

گمان ندارم که شما می دانید: امروزه دیپلماسی پوشیده و پنهانِ قدران غربی، آنهم با سرکردگی امپریالیسم آمریکا در ژرفای جهان و خصوصا خاورمیانه، همچون همیشه نقش و رل برجسته ای در روابط سیاسی و دور از چشم مردم داشته و بیش از گذشته تعمیق یافته است.

این یک حقیقت شفاف است که سیاست جهانخوارانه ی آمریکا توسط دست نشاندگانش در سراسر جهان و همه جا به یاری این کاسه لیسان به پیش رفته و می رود. توطئه ها و تاکتیک های برنامه ریزی شده ای که اغلب پس از غافلگیری، ما و ملت ها هاج و واج از دسیسه ها و ضربه های کشنده ی آنها آگاه می شویم.

نوشته اید:

کومونیستهای ایران از پایگاه های آمریکائی در کردستان استقبال میکنند. این یک بام دو هوا نیست؟ مگر کومونیزم برای از بین بردن سرمایه داری نیست؟

البته در عرصه های دیگری یک بخش کوچکی از چپ مدافع مواضع راسیستی رژیم نژادپرست اسرائیل بوده و در تلاش برای دریافت حمایت از نسل کشی های این جریان، علیه مظلومیت فلسطینیان دچار خودزنی و بی آبروئی شده است.

اما، (( من از این به اصطلاح استقبال کمونیست های ایران از پایگاه های آمریکا در کردستان اطلاعی تاکنون ندارم. )) البته در کردستان عراق امپریالیسم آمریکا و اسرائیل صهیونیست چنین پایگاه های پوشیده و آشکاری دارند که شما نوشته اید؛ لیکن توجه کنید که در آنجا یک جریان ناسیونالیست کُرد با سرکردگی بارزانی ها در قدرت است و به نیروهای چپ و کمونیست کردستان عراق نمی توان خرده گرفت؛ زیرا توان اعِمال اراده ی مستقل ندارند!

لازم است اینجا با صمیمیت، همرأئی و همفکری با شما بگویم: من با همه ی باورهای ناگسستنی به اراده مردمی، مشوق استقلال سیاسی ملت ها و خواستار روابط دوستانه و دیپلماسی علنی از همه ی جهانخواران، به رد گفته ی شما برنمی خیزم؛ ولی از شما می خواهم که دلایل و مدارک این استقبال ناشایست این طیف به اصطلاح کمونیست را برای من و همگان، آنهم بی کم و کاست روکنید تا با هم و برای روشنگری مردم و افشاگری و رسوائی این ضدمردمان با شما همراه و همفریاد شوم.
تندرست باشید