Skip to main content

متاسفانه منتقدین ، بجای نقد

متاسفانه منتقدین ، بجای نقد
کیانوش توکلی

متاسفانه منتقدین ، بجای نقد نظرات نادرست نا صر کرمی ، متوسل به توهین ،تهدید ،تمسخرو.... می شوند واز سوی دیگر کرمی با علمی _ تاریخی نشان دادن نوشته های خود و با ردیف کردن فاکت های تاریخی و ارائه جدول و نظر سنجی های به ظاهر علمی سعی دارد دلایل و نظرات خود را علمی جلوه دهد. نا صرکرمی در این چند سال با کلیه همفکران خود در افتاد ه است (نگاه کنید درگیری ناصر کرمی با اسماعیل نوری علا ، محمد امنی و... ) بعبارت دیگر مخالفت افراطی ایشان با نظرات همسوبا خود نیز ایشان را« تنها تر» کرده است .با این وجود نظرات او با دیگر پانیرانیست ها و ایران دوست ها متفاوت است، نظرات او چند محور دارد که وجه اشتراکشان افراطی گری «علمی» است:

ترک ستیزی /
ترک ستیزی مفرط ، بگونه ای که نه تنها ترکان بلکه هر ان کسی که روزگاری از این سرزمین عبور کرده را شامل می شود؛ « ترک تبارانی» که دیگر ترک نیستند ویا حتی مثل او ایران دوست اند و از تمامیت ارضی ایران هم حمایت می کنند راشامل می شود ، برای ناصرکرمی ، تفاوتی بین ترک لیبرال ، نئو لیبرال و دمکرات با یک ترک کمونیست و حتی یک ترک ایران دوست قائل نیست. ایشان در یک کلام در میدان دادن به فارس ستیزان و گل زدن به دروازه خودی« استاد» است.

کرد محوری
با این که خط قرمز ایران دوستان ، دفاع از تمامیت ارضی ایران می باشد؛ با این وجود ؛ ایشان درادامه ترک ستیزی به سیاست کرد محوری و ایجاد کردستان بزرگ و تجزیه ایران هم می رسد و هیج مشخص نیست که مگر می شود که شخصی هم طرفدار تمامیت ارضی باشد و هم خواهان ایجاد کردستان بزرگ باشد.

اسلام ستیزی
دنیای سیاست یعنی جهان تفاوت ها در نظرو عملکرد سیاسی است. متاسفانه با تاسیس جمهوری اسلامی ایران و اکنون دولت اسلامی داعش و موج فزاینده ترور و وحشت دراقصی نقاط جهان، بخش قابل توجه ای از روشنفکران و مردم عامه را به این نتیجه رسانده است که اسلام ریشه و اساس جرم،ترور، اعدام ، جنایت و جنگ اند . انان از جمله ناصر کرمی را به این نتیجه رسانده است که اسلام سرمنشا همه بد ی ها و زشتی های خاورمیانه است . اینکه اسرائیل پس از توافق صلح همچنان به شهرک سازی ادامه داده است و در این فاصله 600 هزار شهرک جدید در مناطق اشغالی ساخته شده است ، دلیلی بر افراط گرایی اسلامی نیست.
در کامنت بعدی به سیاست غرب ، ترکیه و عربستان و قطر در و اینکه دلایل تاسیس داعش و قدرت گیری تندروهای اسلامی پردازم