Skip to main content

جناب آقای کیانوش توکلی؛...از

جناب آقای کیانوش توکلی؛...از
ناصر کرمی

جناب آقای کیانوش توکلی؛...از اینکه این نوشتار مرا مورد نقد قرار داده اید بسیار سپاسگزار. مطالبی را که شما مطرح کرده اید در یک و یا ده کامنت نمی گنجد، تلاش میکنم در حد کامنت پاسخ کوتاهی به نقد شما بدهم .
1- همانطور که عرض شد از نقد شما با هر شدت و وسعت استقبال میکنم، ولی موضوع درگیر شدن من با آقایان اسماعیل نوری علاو محمّد امینی را مسئله ای شخصی میدانم و دخالت شما در این مورد را بی اساس ارزیابی میکنم، ...


اگر از جنبهء سیاسی هم به این موضوع نگاه کنید این تفاوت در دیدگاهها و برداشت از مسائل ریشه ای است که از یکسری قانونمندیهای تاریخی و دورانی سرچشمه میگیرند، که شما یا از اختلافات مورد نظر بی اطلاع هستید و یا اگر کسانی به شما اطلاعاتی را داده اند، کاملأ غرض ورزانه و مافیایی و دروغ است،

من هیچگاه با تاریخ نگاری و افسانه سرایی محمد امینی همسو نبوده و نخواهم شد. با اقای دکتر نوری علا هیچگونه نگرانی و یا برخورد شخصی نداشته و ندارم، در آخر کنگرهء سوّم در فرانکفورت ایشان را در آغوش گرفتم و بر دست دوستی که به ایشان داده ام سخت پای بند هستم، ولی از نظر سیاسی و منش و فرهنگ سیاسی و توقعات متقابل باهم هم جهت نبوده که در سیاست ورزی مدرن امری است طبیعی. شما با این برداشتهای سطحی منش دمکراتیک خود را خدشه دار نکنید.

2- اگر فاکتهای مستند علمی به روز شده و جدولهای تهیّه و تنظیم شده از سوی معتبرترین مراکز پژوهشی از نظر شما به ظاهر علمی است، شما بفرمایید، فاکتهای معتبرتر و جدولهای علمی و حقیقی را به خوانندگان سایت ایران گلوبال ارائه نمایید. متأسفانه این گفتهء شما باعث خواهد شد که هرچه بیشتر تعداد مقالات بدون کارشناسانه و بدون پایه علمی تجربی افزایش یابد. حداقل من به ظاهر علمی کردن محتوای مقالات را میکنم،
و دیگران فقط هوچی گری و بازار زرگری تاریخی و قومی را ادامه میدهند، و شما هم آنها را تشویق میکنید.

3- انتقاد و نقد شما زمانی پشتوانه دارد که آلترناتیوی و جایگزینی مورد اعتماد و مطابق با شاخص های امروزی ارائه دهید که شما هیچگونه حتّی تئوری یک آلترتاتیو را مطرح نکرده اید. بنا بر این نقد شما در ماهیّت امر تأثیر گذار نخواهد بود.
4- قبل از ینکه در مورد پان ایرانیست ها نظری دهید، لطف کرده، برنامه و عملکرد و مسئولین درون و خارج از کشور پان ایرانست های امروز را مطالعه کنید، و بعد قضاوت کنید. پان ایرانیست های امروز با پرنسیپ های پان ایرانیست گذشته از نظر محتوایی و در عمل فرقی اساسی دارد. شیعه گری را محور قرار دادن، در نوک رهبری بویژه شاخهء جوانان آن یک تُرک آذری را نهادن که سر در باکو دارد و قلب در آنکارا، آن دیگر ایرانی و پان ایرانیست نیست. و بسیار مسائل دیگر.
5- این تُرکهای لیبرالی و دمکراتی و کمونیست و ایراندوستی که شما به آنها اشاره کرده اید را ما تاکنون در کردار و عمل تجربه نکرده ایم، اغلب آنها را از نزدیک در آلمان شناخته ام، در شعار هر کسی میتواند ادعایی بکند، ملاک عمل تجربی است. قشر و افراد مورد نظر شما تا زمانی لیبرال و دمکرات و ایراندوست هستند. که آذربایجان سر و مخ ایران گربه نشان محسوب شود و بقیه سم و دمش، در مقابل اقتدارگرایی قبیله ای آنها سر تعظیم فرو آورده شود، هر اسب سواری را سردار ملّی بنامند،و منافع قومی تُرکی برآورده شود و بسیار مسائل دیگر.
ایا این لشکر لیبرالها، و کمونیستها و دمکراتها، و ایراندوست تُرک آذری که شما از آنها خبر دارید، و در پشت و بر فراز سهند و سبلان و یا در خانه اشان سنگر گرفته اند، از عهدهء این گروه ضد ایرانی پان تُرک بر نمی آیند ؟ . ما هیچ توقع و انتظاری از مردم تُرک آذری نداریم، فقط و فقط به دمکراسی و به فرهنگ دیالوگ متین و سازنده گردن نهند، و از ملّت ایران و از همهء تیره های ایرانی فقط انتظار و توقع حقوق شهروندی و فردی خود را داشته باشند و بس. در خانه ای بنام ایران که بسر می برند، نظم این خانه و خانواده را بهم نزنند. سرکشی و اقتدارگرایی آنها دیگر راه بجایی نخواهد برد.

تلاش میشود در کامنت بعدی پاسخ سایر سئوالات و نظر شما را بدهم.