Skip to main content

جناب توکلی گرامی،... در کامنت

جناب توکلی گرامی،... در کامنت
ناصر کرمی

جناب توکلی گرامی،... در کامنت دوّم خودتان اشاره کرده اید، که دیگاه من انحرافی است.
1- اکنون این سئوال مطرح است که آن دیدگاه درست و خط مستقیمی که مورد نظر شماست و در مرکز و اصل ارزش گذاری قرار گرفته تا مرز بین بد و خوب و کج و راست و حق و باطل را معیّن کند، چیست که دیدگاه من نسبت به آن انحرافی و کجروی محسوب میشود.

2- آیا شما بدون بر کناری و یا بدون پروسهء دمکراتیزاسیون: نظام جمهوری اسلامی، و حکومت ترکیه و عربستان سعودی، اطمینان دارید که بنیادگرایی اسلامی در منطقه رخت بر خواهد بست ؟. حکومت اسلامی و سپاه داعش آن، جرقهء آتشی است که بزودی خاموش خواهد شد، ولی کورهء آتش و مرکز و محرک اسلامگرایی در خاورمیانه و جهان، جمهوری اسلامی تهران، ترکیه و عربستان باقی خواهد ماند. که هر گاه آتش جنگ قومی و دینی را روشن خواهند کرد. سپاه داعش را هم خود اینها بیشتر سبب شدند.

جبههء ایران، روسیه، حزب الله لبنان، و غرب یک اتحاد مصلحتی زود گذر میباشد، که بر اصل مطلب بشار اسد تفاوتهای ریشه ای وجود دارد، و این اختلاف در منطقه باقی خواهد ماند، نظام اسلامی، روسیه، و حزب الله لبنان برای نگهداری و حفظ بشار اسد جنایتکار است، اگر مسئلهءِ اسد نبود آیا جمهوری اسلامی و روسیه و حزب الله به طرفداری از کُردها وارد جنگ با داعش میشدند ؟ بطور یقین نه !، شما آقای توکلی بطور ناخواسته و بر خلاف میل باطنی خود در این مورد در جهت موضعگیری و سیاست نظام جمهوری اسلامی قرار میگیرید.

3- من نگفته ام که مبارزهء ائتلافی علیه داعش باید قطع شود، بلکه تأکید کرده ام تا زمانیکه غرب به تیمار و نوازش، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، و عربستان می پردازد، مبارزهء آنها با بینادگرایی دینی و با تروریسم دینی، جدی و حقیقی پایدار نیست، و یک جراحی سر پایی و موقتی است، امّا این غدهء سرطانی همچنان در کالبد خاورمیانه و منطقه خواهد ماند، و امکان بروز آن هر لحظه وجود دارد.
شما اگر باوجود نظام جمهوری اسلامی و ترکیه و عربستان سعودی و هم پیمانان آنها، یقین دارید که اسلامگرایی و جنگ و خونریزی پایانی خواهد داشت، لطفأ با تحلیل و تجزیه منطقی این پیشنهاد خود را مطرح کنید تا ما هم از اشتباه خود بیرون آییم..

4 – برکناری و دمکراتیزاسیون حکومتهای ترکیه و جمهوری اسلامی ایران، هرگز عامل ایجاد سپاه داعشی نخواهد شد، برعکس ریشهء اسلامگرایی سیاسی در منطقه خشک خواهد شد. برکناری نظام جمهوری اسلامی، رهایی از یک نظام دیکتاتوری دینی است و بدون شک ایرانیان آنرا جشن خواهند گرفت.
در ترکیه گذار به دمکراسی ، در انتخاب گذشته صورت گرفت و با یک کودتا دوباره اردوغان حکومت را بدست گرفتند. اسلامگرایی سیاسی و جهادیسم در عصر مدرنیته و امروز دست آورد مردمان تُرک تبار میباشد و نه اعراب.
در همهء تاریخ جهانی آمده است که در قرن 15 که در اروپا راسیونالیسم، مدرنیته، رنسانس، رفرماسیون دینی، سکولاریسم، هومانیسم و لیبرالیسم، سوسیالیسم،و ماتریالیسم دیالکتیک و عصر روشنگری شکوفایی خود را از سر گرفت ، در شرق صفویان در ایران و عثمانیان در اسیای کوچک(ترکیه امروز) حکومتهای دینی و جهادیسم و فرهنگ و جهان بینی تاسوعا عاشورایی شیعه گری و سنی گری واپسگرا را تا اوایل قرن 20 پیاده کردند، که باعث عقب ماندگی جهان شرق از غرب شد. آیا شما و مردم تُرک تبار منکر این پروسه هستید ؟ ایا این بیان تاریخی مستند، باید توهین به کسی تلقی شود ؟ آیا بجای بیان واقعیبتهایِ تاریخی باید بنا به مصلحت سکوت کرد ؟ و آزادی بیان و اندیشه و قلم را باید زیر پا له کرد، زیرا قومی نگران خواهد شد آخر تا کی باید صبر کرد و همچنان قرنها و قرنها بگذرد !.

5- شما از یک سو بیان داشته اید که چند نفر ترویست اسلامی، آسایش و امنیّت را از مردم اروپا سلب کرده، و از سویی دیگر بر توان خرابی و ایجاد نا امنی حکومتهای ترکیه و نظام اسلامی تهران انگشت گذاشته اید. بدون اینکه به نکات مثبت و توان آباد کردن و ساختن این دو حکومت اشاره ای بکنید، شما این هست چون عربستان سعودی، ایران و ترکیه قدرت مقاومت و خرابی عظیم دارند، پس همچنان به دیکتاتوری خود ادامه دادن، بهتر از برکناری آنهاست، این استراتژی و سیاست نظام اسلامی تهران و اردوغان بود و هست ! که خود را عامل امنیّت و پاسدار تمامیّت ارضی و رشد فراگیر به خورد مردم میدهند !
برکناری و دمکراتیزه کردن هر دو حکومت بوسیلهء غرب با ابزار دمکراتیک کار ساده ای است، چنانکه با تحریمها نظام ولایتی تهران را به خراب کردن برنامهء اتمی خود و به زانو زدن مجبور کرد. غرب اگر بخواهد مانند گذشته در اندک زمانی میتواند حکومت ترکیه راه هم عوض میکند و آب از اب هم تکان نخواهد خورد.
در کامنت بعدی، کُردها و پان ایرانیست..