Skip to main content

(تکرار نظرم)

(تکرار نظرم)
دكتر عبدالستار دوشوكي

(تکرار نظرم)
بسیار بعید بنظر می رسد که روسیه بخواهد با تحریک و درگیری هوایی با یکی از اعضای ناتو، با کل ناتو درگیر شود. امروز عصر ناتو تشکیل جلسه می دهد که مثلا مورد تجاوز هوایی روسیه قرار گرفته. ترکیه که تا به امروز هم از توبره خورده و هم از آخور بدش نمی آید که ناتو را درگیر جنگ نظامی با روسیه بکند. البته همانگونه که روسیه از متحد خودش یعنی بشار اسد جنایتکار دفاع می کند، ترکیه هم این حق را بخودش می دهد که از متحدان خودش از جمله ترکمن های ترک تبار و جبهة النصرة و جبهه اشام و جبهه احرار و و داعش و غیره دفاع کند.

موضوع پیچیده نیست بلکه خیلی ساده است. متحد ترکیه یعنی روسیه، به متحدین ترکیه حمله کرده و ترکیه هم با زرنگی بسیار نه تنها از متحدین خودش دفاع کرده، بلکه قصد دارد ناتو را هم درگیر کند. در ضمن یادمان باشد که بر طبق گزارشات بیشمار منابع و رسانه های غربی، ترکیه و سازمانهای ..

اطلاعاتی آن امکانات و تسهیلات فراوانی برای تردد و گذر بیش از 20 هزار داعشی از خاک خود را فراهم آورده بود. اگر ترکیه اینقدر به مرزهای خود حساس است، چطور اجازه داد هزاران داعشی (از جمله برخی از بمب گزاران و تروریست های حمله اخیر پاریس) براحتی بارها و بارها نه تنها از مرزهایش رفت و آمد فراوان کنند که حتی برای آنها فرش قرمز تسهیلاتی هم پهن کرده بود. در نتیجه حرف کشوری را که همیشه شریک دزد بوده و رفیق قافله نباید باور کرد. در عرض چهار سال گذشته ترکیه پشیزی ارزش برای مرز و تمامیت ارضی سوریه قائل نبوده. در ضمن ترکیه یک حکومت دیکتاتوری مستبد است که اقلیت کرد خود را بیش از هر کشور دیگری سرکوب می کند و بانی داعش است. اشک تمساح ریختن برای ترکیه جایز نیست
.