Skip to main content

به کاربر گرامی،... علیرضا

به کاربر گرامی،... علیرضا
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،... علیرضا....این نوشتار کوتاه فقط به برخی از انگیزه های حکومت ترکیه از شکار هواپیمای جنگی روسیه اشاره کرده است و هدف طرفداری از هیچ جناحی نبوده و نیست، نتیجه گیری از این نوشتار هم بیانگر این موضوع میباشد.
طبق نوشتارهای قبلی خود، بشار اسد را جنایتکار جنگی میدانم و باید در نهادی بین المللی محاکمه شود، از سویی جمهوری اسلامی هم طبق حکم های گزینش از وزرات آموزش و پروش استان فارس شیراز و تهران مرا به جرم : "ملحد و محارب، کمونیست، قیام بر علیه جمهوری اسلامی و تضعیف روحانیّت و به جرم منحرف کردن افکار نسل انقلابی و جوانان" اخراج و در واقع حکم سرنگونی من صادر شده است که در این راستا مجبور به ترک میهن شده ام،


گذشته از سیاست ورزی دورن و بیرونی کشور روسیه و رئیس جمهور پوتین، هر کشوری که از نظام جمهوری اسلامی دفاع کند، دشمن اصلی ماست بنا بر این برداشت شما در مورد روسیه هم کاملأ اشتباه میباشد.
شما بجای اینکه ما را به مطالعهء بیشتر تشویق کنید، رهبران حکومت ترکیه، جمهوری اران، و پیشوایان و سیاسی کاران و ناسیونالیستهای تُرک را به اینکار به اجبار وادار کنید. متأسفانه من هرچه بیشتر مطالعه میکنم، به اعمال و سیاست ورزی های اسفبار و خشونت بار دگر ستیز و پاک سازی قومی این مردمان و حکومتهای تُرک تبار بیشتر پی میبرم.

مطالعات من هر چند کم باشد، ولی در مورد تُرک شناسی و سیاست ورزی و تاریخ 500 سالهءِ مکتوب تُرک تباران با اندازهء کافی و خیلی عمیق تر از آن چیزی است که شماها فکر میکنید و یا تا کنون خود بر کاعذ و زبان آورده ام.

موضعگیری اصلی من در مقابل رساله و دکترین نئو عثمانیسم، نوگرایی عثمانی، عثمانیسم نو، احمد داووددُغلو بوده و هست. از سال 2003 که اردوغان زمام حکومت ترکیه را بدست گرفت، رسالهء ژئو پلتیک نئو عثمانیسم احمد داووداُغلو را زیر بنای سیاست درونی و خارجی ترکیه قرار داده است.
اساس این استراتژیهای ژرف و بینادی، Strategische Tiefe بر سه پایه استوار هست 1- ناسیونالیسم تُرکی 2- پان ترکیسم 3- اسلامیسم میباشد. که متحدان جهانی آنرا فقط بر جهان عرب قرار داده است.
دیدگاه احمد داووداُغلو که اکنون خشت زیربنای سیاست خارجی حکومت ترکیه است، تمامی جغرافیای مردمان تُرک نشین، بویژه کشورهای همسایهء ترکیه، و از غرب چین، آلتایی، آسیای میانه، قفقاز، حوالی،دریای مازندران، آسیای کوچک(ترکیه امروز)، تمامی بالکان و بخش بزرگی از اروپا، خاورمیانه و خاور نزدیک، جهان عرب و مسلمان، شمال آفریقا، و هر جغرافیایی که مردمان تُرک تبار ساعتی و روزی از آن هم سفر و عبور کرده باشند.
این دیدگاه دوبار در تاریخ فاجعه ببار آورده است و اکنون حکومت ترکیه با تنها متحد خود سپاه داعش و اسلام رادیکال جهان عرب میخواهد آنرا تکرار کند، که علی خامنه ای هم در این راه با حکومت ترکیه همسو و همراه بوده و هست، امّا این بار قربانی چنین دیدگاه کودکانه ای خود مردمان تُرک میباشند.

من مانند احمد داووددُغلو پروفسور علوم سیاسی و روابط بین الملل نیستم، با اینحال ایشان را در فضای سایبری و یا در رسانه های گروهی و حتّی تُرکی به یک مناظره دعوت میکنم، تا به ایشان ثابت شود که جهان پیرامونی یک کودکستان نیست. و دریابد که چه کودکانه و اتوپیایی و چه بی اساس طرح و رساله می نویسد.
هدف اقبالی ها و من روشنگری این دیدگاه شوم و خونبار تُرک تباری که از پیش افکار دیگران را بیدار کنیم، که طبق این ایدئولوژی نئو عثمانیسم فقط مردم تُرک تبار و اعراب و رادیکالهای اسلامگرا از دم تیغ و شمشیر آن مصونیّت و امنیّت دارد و بس و بقیه مردمان در خطر جدی هستند.
به همین مناسبت ما همین امروز به مقابله با آن می پردازیم و از سویی در کنار هم تباران ایرانی کُرد خود می ایستیم . در وقت و فرصت مناسب موضوع نئو عثمانیسم و سیاست خارجی حکومت ترکیه و محتوای رسالهء احمد داوود اُغلو را بیشتر باز خواهم کرد.