Skip to main content

yaradiciliq عزیز کاملآ صیح می

yaradiciliq عزیز کاملآ صیح می
lachin

yaradiciliq عزیز کاملآ صیح می فرمائید. دولت های که از نظر اقتصادی وابسته به شهروندانش نباشد مثل تمام کشور های تولید کننده نفت به غیر از انگلستان و نروژ , نه جامعه رشد اقتصادی میکند و نه فرهنگ پیش می رود . چون دولت می تواند بدون عوارض شهروندانش , به حیات خود ادامه داده و در انتها به یک دیکتاتوری هم تبدیل بگردد که همیشه هم در مورد کشور های تولید کننده نفت مسلمانان این امر بسیار طبیعی است. سال 1990 در شهر ریاض و در دانشگاه پادشاه عبدالعزیز به مدت یک سال کار کردم. بعد متوجه شدم که شما به عنوان یک عرب سعودی میتوانید از بانک, وام بدون بهره گرفته خانه ویلائی بسازید و اگر پرداخت این وام به 75 درصد کل وام هم رسید , این وام اتوماتیکی کاملآ « امور تایز» شده و شما دیگر 25 در صد بقیه وام را هم تخفیف می گیرید. ولی چون دولت عربستان به عوارض شهروندانش احتیاجی ندارد و درامدش را از فروش نفت

بدست می آورد, فرهنگ گردن زنی در روزهای جمعه بعد از نماز در ملع عام , دست بریدن ها و سایر جنایت های دیگر ... یک کار عادی تا حد سرگرمی هم پیشرفت می کند. درست همان کاری که جمهوری اسلامی شهروندانش را از جرثقیل در ملع عام و در خیابان ها اعدام می کند و مردم هم برای دیدن این اعدام ها به عنوان سرگرمی , صبح زود راهی خیابان ها می شوند. ولی اگر دولت نروژ را در نظر بگیریم, این دولت با برنامه ریزیهای صحیح از درآمد نفت, در حال حاضر با سرمایه گذاری های هوشمندانه برای آینده , به آن حد توانائی رسیده که اگر اکثر چرخ های اقتصادی هم از بین برود می تواند به مدت پنجاه سال به حیات خود ادامه بدهد مگر اینکه آقای « پوتین» به این کشور حمله بکند.
/http://skyofnorway.blogsky.com/1390/08/08/post-22
در باره کتاب و کتاب خوانی ما ایرانی ها متاسفانه خبر خوبی هم نداریم. در موقع دانشجوئیم در انگلستان 1986 یک آماری بدستمان رسید که واقعآ شگفت انگیز بود ولی دلایلش را هم می توان فهمید. میانگین مطالعه غیر درسی ایرانیان , بین 3-8 دقیقه در سال در مقابل با 10000-14000 دقیقه انگلیسی هاست . تعداد نشریات , مجلات, روزنامه ها در این جزیره کوچک انگلستان با دارای 55 میلیون در سال های 80, بیشتر از تعداد نشریات 57 کشور مسلمان با دارای بیش از یک میلیارد جمعیّت بود. دلیل این عقب مانده گی فرهنگی ما هم بر میگردد به نوع و نحوه تدریس , که از کودکی شروع میشود ..زبان بیش از 70 در صد کودکان مدارس, زبان فارسی نیست و با زور بایستی این زبان تحمیلی را یاد بگیرند . تازه بعد از یاد گرفتن این زبان هم شروع میکنیم به یاد گرفتن تاریخ جعلی و وقایع غیر واقعی و بقول شما, خواندن شاهنامه. . موقعی که تاریخ جعلی در افکار ما تنیده شد شروع میکنیم به اداعاهای غیر واقعی و غیر منطقی از قبیل کوچ ایرانیان در سیزده هزار سال پیش. و اگر کسی هم به این موضوع اشاره کند که عزیز من .. در زمانی که کره زمین در یکی از طولانی ترین دوران یخبندانش را میگذراند و هنوز جمعیّت کل کره زمین بیش از 2 میلیون نفر نرسیده , با کدام عقل و منطق می گوئی که سیزده هزار سال پیش کشوری بوده بنام ایران و ایرانیان هم در این زمان تاریخی ییلاق-قشلاق میکردند و یا کوچ میکردند؟؟ آن وقت انگ « ایران ستیزی» بر روی پیشانیت چسپانده , راهی « مغولستان» می کنند. این درست فرهنگ شاهنامه خوانی است که شما روی آن انگشت می گذارید. در پایان اضافه بکنم که خوشبختانه فیلم « دیریلیش» را دیدم و دیدن این فیلم را برای تمام دوستان توصیه میکنم. بهترین ها را برایتان آرزومندم.