Skip to main content

به جنایات کردها در عراق و

به جنایات کردها در عراق و
Anonymous

به جنایات .... در عراق و سوریه پایان دهید

العربیه.نت- فارسی

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه در بیانیه ای گفته است که نیروهای کُرد در تلاشی آشکار برای جابجایی ساکنان عرب در شمال عراق، هزاران منزل را ویران کرده اند.

این سازمان حقوق بشری گفته که تخریب منازل پس از عقب نشینی داعش از این مناطق و کنترل آنها توسط نیروهای پیشمرگه اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، تخریب منازل و غارت اموال مردم، یکی از نشانه های جنگ علیه داعش گشته و این امر باعث خشم و انزجار مردم شده است.

سازمان عفو بین الملل گفته که نیروهای پیشمرگه وابسته به اقلیم کردستان، پس از منفجر کردن یا آتش زدن منازل، به بهانه ارائه کمک اهالی به گروه داعش، با بولدوزر آنها ویران کرده اند.

خانم دوناتیلا روویرا کارشناس در سازمان عفو بین الملل گفته « ظاهرا نیروهای پیشمرگه حملات خود را به منظور مجبور کردن ساکنان عرب به مهاجرت آغاز کرده اند.»

وی افزود:« جابجای به زور شهروندان و ویران کردن بدون دلیل منازل و اموال آنها، شاید جنایت جنگی به شمار آید.»

کُردها، همچنین به شهروندانی که از جنگ گریخته اند، اجازه بازگشت نمی دهد.

سازمان بین المللی به مدارکی درباره مهاجرت اجباری و ویران کردن منازل توسط نیروهای کُرد در استان های نینوی، کرکوک و دیالی، دست یافته است.

این سه استان در خارج از اقلیم کردستان قرار دارند اما نیروهای کُرد پس از فرار نیروهای عراقی از داعش در سال 2014، اين مناطق را به کنترل خود درآوردند.