Skip to main content

در منطقه ای که جنگ همه جا را

در منطقه ای که جنگ همه جا را
Anonymous

در منطقه ای که جنگ همه جا را فرا گرفته بود مذاکرات صلح بین کردها و دولت ترکیه و امتیازاتی که کردها گرفته بودند نقطه عطفی بود برای آینده.
شاید در نسل آینده میتوانستیم شاهد رای گیری برای تعیین حق سرنوشت برای کردها نه تنها در ترکیه بلکه در تمام خاورمیانه شویم. متاسفانه منافع ملی روسیه در ایجاد جنگ بین کردها و دولت ترکیه بود ان هم به خاطر نجات اسد.

روسیه نه دوست ایران است نه دوست کردها بلکه دنبال منافع ملی خودش میباشد و به ایران به کردها به عنوان یک مستمره نگاه میکند. به گذارد تاریخ را ورق به زنیم و بعضی سیاست های روسیه در مورد ایران تحلیل به کنیم.

۱. لیاخوف روسی به همراه نوچه های ایرانیش محمد علی شاه و ملا شیخ فضل الله مجلس ایران را به توب بست. سال ۱۹.۸
۲. روسیه از ایران میخواهد مورگان شوستر را اخراج کند. پس رد درخواست روسیه. روسها شهر های شمالی کشور اشغال کرده و تعداد زیادی را حلق آویز میکنند. سال ۱۹۱۱
۳. با وجود اعلام بیطرفی ایران روسیه شمال ایران اشغال میکند سال ۱۹۴۱
۴. روسیه از نارضایتی مردم شمال غرب کشور سو استفاده کرده و غائله آذربایجان و کردستان شروع میشود. جنگ داخلی کوتاه مدتی صورت میگیرد که در ان هزاران هموطن ایرانی که قول امپریالیسم روسیه را خورده بودند کشته میشوند. سال ۱۹۴۶
۵. روسیه و احزاب چپ وابسته نقش محوری در پیروزی خمینی بازی میکنند, ۱۹۷۸
۶. در جنبش چپ ایران روسیه از سید علی حمایت میکند. ملیونها ایران شعار مرگ بر روسیه سر میدهند ۲۰۰۹
۷. سربازان ایرانی در سوریه برای حفظ منافع روسیه میجنگند ۲۰۱۵

منافع روسیه همواره بر پایه ایجاد تنش در خاورمیانه برای فروش اسلحه که ۲۰% صنایع روسیه است و نفت و گاز میباشد. خود پوتین اخیرا گفت روسیه دوست هیچ کس نیست فقط منافع خودش را دارد.