Skip to main content

جناب آقای لوایی،

جناب آقای لوایی،
Anonymous

جناب آقای لوایی،
آنچه که مایه بدبختی و فقر و فلاکت در غرب آسیاست (و نه فقط ایران) که تورکیه و کشورهای عرب زبان و افغانستان و پاکستان را نیز شامل می شود اسلام و فرهنگ تازی است که به دست تورکان عثمانی تا اروپا گسترش پیدا کرد. بی شرمی به اندازه ای در پان تورکان فراوان است که گویا نمی دانند که صفویه و قاجاریه تورک بودند. همانهایی که اسلام اهریمنی را اینگونه در ایران و تورکیه و پیرامون فلات ایران تثبیت کردند تورکان بودند. امروزه نیز بیشترین اسلام پرستی را در بخش های تورک زبان ایران می بینیم. بیشترین وابستگان جمهوری اسلامی و جیره خواران خمینی، همین کسانی هستند که هم کیشان و هم زبانهای شما هستند.
چیزی که آن را سنت ایرانی نامیدید قرنهاست که سنت عربی و تورکی است. چرا آینه بر نمی دارید تا چهره خودتان (تورکان) و تازیان را در تاریخ ایران ببینید؟ دشوار است؟ اکنون دلسوز ایران شده اید؟!!!

اگر دوران پهلوی نیامده بود اکنون شما تورکان (قاجاریان) ایران را به کجا برده بودید؟ اکنون همان تورکیه که الگوی شماست به کجا رسیده؟ همان باورهای خشک و کورکورانه اسلامی و تلاشهای دولت اسلامگرای تورکیه دارد آنجا را نیز به ویرانی می کشاند. اگر گمان می کنید تنها و تنها با دل بستن به زبانی که آن را تورکی می نامید می توانید رؤیای امپراتوری عثمانی را دوباره زنده کنید بهتر است از خواب برخیزید. باور تورکی، سالهاست که مرده است و از آن چیزی جز یک تعصب کور تورکی-اسلامی نمانده است. از آغاز هم چیزی برای گفتن نداشت جز دشمنی و کینه توزی با ایرانیان و ارمنیان و اروپاییان. تفاوت ایران بزرگ با دشمنان ایران در این است که ایران بر پایه های فرهنگ و اندیشه ایرانی بنا شده است نه بر پایه زبان یا جغرافیا. شما هنوز نمی دانید به چه جایی گفته می شود «ایران». با چنین دشمنی هایی که از جنس دشمنی تازیان و جمهوری اسلامی با ایران است جز بی آبرویی برای خودتان نخواهد یافت. چه زبان ایران پارسی باشد چه هر زبان دیگری، باز هم ایران پابرجا خواهد بود. چرا در تورکیه زبان کوردی به رسمیت شناخته نمی شود؟ شما تورکان از چه چیزی می ترسید؟ فرمولهای شما برای تورکیه کارایی ندارد؟ در جمهوری آران چطور؟ در آنجا 95 درصد مردم ایرانیان تاتی و تالشی هستند نه تورک. چرا شما تورکان در آنجا زبانتان را به ایرانی تباران تحمیل کرده اید؟
از دید من شما اگر «مرگ بر جمهوری اسلامی» هم بگویید باز هم مهره همین رژیم هستید.
آنچه نوشتم برای این نبود که چیزی در شما تغییر کند زیرا به خوبی می دانم چرا این چیزها را می نویسید. اینها را برای خواندن دیگران نوشتم تا با دشمنان سوگند خورده ی ایران بهتر آشنا شوند.