Skip to main content

ناسیونالیسم قومی و عشیره ای؟

ناسیونالیسم قومی و عشیره ای؟
بهمن موحدی(بامدادان)

ناسیونالیسم قومی و عشیره ای؟ خنده ام می گیرد.
همانگونه که تفکرات پان ایرانیستی و راسیستی و شوونیستی فارس گرا، تفکراتی مذموم و محکوم است و باید با آن مقابله شود، باید با ناسیونالیستهای کوتولۀ قوم گرا و جدایی طلب "ترک" ، "کرد" ، "عرب خوزستانی" و "بلوچ" نیز مقابله شود و تفکرات چندش آور و مذموم آنها را هم محکوم کرد.
این مستعمره و تحت اشغال خواندن آذربایجان، کردستان، بلوچستان و خوزستان توسط فارسها! از زمان شاه تا کنون، همه از یک منبع سرچشمه می­ گیرند. هدف تجزیۀ ایران و منحرف کردن مضمون مبارزات رهایی بخش در ایران است. در ایران، این فارس زبانها نیستند که اقوام دیگر را به اسارت در آورده و سرزمینهای! آنها را با قوای نظامی اشغال نموده اند. این افسانه را حتی با دلارهای آمریکا و ارز اسرائیلی هم نمی­شود در ایران فروخت. تمام مردم ایران از هر قومیتی که باشند همواره مورد سرکوب و ستم طبقۀ حاکم

بر ایران بوده­ اند، زیرا سرکوب در ایران جنبۀ سیاسی داشته و دارد و به هیچ وجه جنبۀ قومی نداشته است. این حکومتهای حاکم بر ایران به سرکوب همۀ قومیتهای ایران و مخالفان خویش اشتغال داشته­ و دارند و نه به سرکوب یک قوم معین. هر کس چنین جعلیاتی بیافریند و مدافع تجزیۀ ایران و برادر کشی باشد، همدست با امپریالیسم، و صهیونیسم است و آگاهانه آب به آسیاب رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و خاک بر چشمان مردم می ریزد. آن اپورتونیستهای چپ نمایی هم که مزورانه زیر عنوان "حق تعیین سرنوشت خلق ها" دم از جدایی می زنند ، آنها نیز همدست امپریالیستها و صهیونیستها هستند و به بقای رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی یاری می رسانند.
تجزیه طلبی در ایران محکوم است و تجزیه طلبان را باید افشا و بی آبرو کرد. پس از سرنگونی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی نیز به هیچ وجه نباید با تجزیه طلبان وارد بند و بست و معاملۀ سیاسی شد و به آنها باج و رشوه داد، فقط باید با آنها مبارزه کرد و با قاطعیت و خشم انقلابی، تجزیه طلبان را سرکوب و خنثی کرد.
خودگردانی و آموزش به زبان مادری ، حق مسلم تمام قومیتهای ایرانی است ، اما احقاق این حق تنها از طریق سرنگونی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی با یک اتحاد فراگیر ملی و حفظ تمامیت ارضی و استقلال ملی ایران در یک ایران دمکراتیک امکان پذیر می باشد.
در پایان باز می گویم که افسانۀ مستعمره و تحت اشغال بودن کردستان ، آذربایجان ، خوزستان و بلوچستان توسط فارسها! تئوری صهیونیستی- امپریالیستی است.