Skip to main content

این ترک و کرد و عرب و بلوچ و

این ترک و کرد و عرب و بلوچ و
Anonymous

این ترک و کرد و عرب و بلوچ و ارمنی و دیگران هستند که اشغالگر سرزمینهای تاریخی پارسیان هستند.
تا زمان ساسانیان ایران از فرات تا جیحون بود. بعد از فروپاشی ساسانیان موج مهاجران و بیگانگان به مرزهای ایران سرازیر شدند. اول از همه عربهای حجاز به عراق ( که عربها سواد کسری (یعنی منطقه سرسبز متعلق به کسری ساسانی) و ایرانیان دل ایرانشهر می نامیدند و پایتخت ساسانیان در آنجا بود) وارد شدند. ایرانیان فارسی دری زبان به خراسان رفتند و دوباره تمدن ایرانی را شکوفا کردند
بعد ترکها از سیبری و دامنه های آلتایی به مرزهای شمال شرقی وارد شدند. خوارزم و سمرقند و بخارا و مرو و ابیورد و شهرهای ایرانی آسیای میانه را تصاحب کردند. در قرون اولیه اسلامی کردها و دیگر هندیان از هند به جنوب عراق آمدند و ناامنی درست کردند. خلیفه اسلامی آنها را در اطراف کاظمین و کرکوک(کردها) و تعدادی را در شام و سوریه ( کرد و لر) ساکن کرد

آنها غرب ایران را که بعد از حمله مغول بخش زیادی از جمعیتش از بین رفته بود را اشغال کردند. بعد کشتار ارامنه بدست عثمانیها شهرهای ارمنی در شرق ترکیه را کردها اشغال کردند. ( مهاجرت آنها تا 100 سال پیش ادامه داشت و فیلم مستندی توسط یک اروپایی در این رابطه ساخته شده) ارامنه مهاجران بسیار تازه وارد به منطقه هستند. ایروان تا زمان قاجار فارسی زبان بوده! تا زمان سلوجوقیان هنوز قفقاز فارسی زبان بودند بعد از ورود مغول و سلجوق و قبایل ترکمن قره قویونلو و آق قویونلو به اران و آذربایجان و در نهایت ورود ترکمانان قزلباش صفوی ایرانیان فارسی زبان در قفقاز و آذربایجان از بین رفتند یا ترکزبان شدند.
در زمان صفویه افغانهااز شمال هند به ایران حمله کردند و سیستان ( جنوب افغانتسان فعلی) را تصاحب کردند. بلوچها شاخه ای از همینها هستند ( اکثرشان هنوز مهاجران غیرقانونی هستند)
در دوره قاجار وهابیهای عربستان به عراق حمله کردند و تعداد زیادی عشایر شیعه عراقی به خوزستان وارد شدند. تعداد زیادی مهاجر عرب عراقی را صدام به ایران اخراج کرد!. بعد از حمله امریکا به عراق دوباره تعداد زیادی عرب و کرد عراقی به ایران مهاجرت کردند در کنار میلیونها مهاجری که از همسایگان شرقی وارد شده اند!