Skip to main content

آقای مروان کامنت قبل از من با

آقای مروان کامنت قبل از من با
Anonymous

آقای مروان کامنت قبل از من با نام بلوچ که میگوید بلوچستان باید مستقل شود از من نیست و شخص دیگری گذاشته.ضمنا نه بلوچ ها گیج هستند و نه در بلوچستان کسی طرفدار استقلال بلوچستان است،حداقل تاحالا من ندیدم کسی از بلوچ های بلوچستان ایران علاقه ای به استقلال داشته باشند،این مسائل در بلوچستان اصلا مطرح نیست. بلوچ ها دنبال رفاه و زندگی بهتر هستند نه استقلال.البته قبول دارم که این قوم با تبلیغات وسیع هیپنوتیزم گونه ی ملایان تندرو درگیر افراط گرایی های مذهبی شده و زندگی را بر مردم سخت تر کرده است.این ملایان داعشی از جمهوری اسلامی برای بلوچستان خطرناکتر هستند.

در جواب آقا یا خانم ناشناس باید بگم که بنده بلوچ قلابی یا زابلی نیستم،افتخار میکنم که بلوچ اصیل هستم. شما اگر میخواهید از بلوچ دفاع کنید باید منطق و واقع بینی داشته باشید،مردم از جوسازی و انگ زدن خسته شده اند،به هر نظر مخالفی نباید انگ بسیجی و مزدور و زابلی زد.حرف من اینست که اگر مهاجرت به آمریکا و اروپا پدیده خوبیست نمیتواند در مورد بلوچستان بد باشد.تمام کشورهای توسعه یافته با روی باز از متخصصین استقبال میکنند،بلوچستان هم از این قائله مستثنی نیست و اتفاقا نیاز بیشتری به نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد.وقتی در یک شهر و روستای بلوچستان پزشک و متخصص وجود ندارد و در بین بومی های منطقه متخصص آن رشته وجود ندارد آیا اینکه پزشکی از تهران یا شیراز برود آنجا مشکل مردم را حل کند چیز بدی است؟
ثانیا هر شهری که تبدیل به منطقه صنعتی شود مخصوصا بنادر،فرصت های شغلی زیادی ایجاد میکنند که از سراسر کشور جذب میشوند.چطور خیلی از بلوچ ها در عسلویه،بوشهر،تهران،مشهد و... کار میکنند اما از آن مناطق حق ندارند بیایند اینجا کار کنند؟باید منطقی بود.البته این را قبول دارم که ابتدا این فرصت های شغلی باید در اختیار بومی ها قرار داده شود اما اگر ظرفیتش در بومی ها نباشد چه؟ الان برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و بنادر به هزاران متخصص این رشته ها در چابهار نیاز است،آیا هزاران متخصص پتروشیمی،نفت و گاز و صنایع در بین مردم بلوچ و یا چابهار وجود دارد؟ حتی به تعداد انگشتان دست وجود ندارد.پس چه باید کرد؟