Skip to main content

جناب سازاخ گرامی سلام؛

جناب سازاخ گرامی سلام؛
بهنام چنگائی

جناب سازاخ گرامی سلام؛
نوشته اید:
خمینی نعمت و خیر و برکتی بود برای ایران و خاورمیانه،

من فکر می کنم که عقب ماندگی کشورهای مسلمان و مردمانش بیشتر ناشی از خودکم بینی توان هائی ست که زیر ضرب قوانین فوق بشری، تمامیتخواهی اسلام و جنگ بی پایان مذاهبش لهیده و فرسوده شده است؛ و یا بهتر است چنین بگوئیم که اسلام ، امتِ مطیع و خودناباور پرورانده است. خلاء موجود ناشی از تسیلیم و رضائی ست که اصطلاحا به آن می گویند: سرنوشت!
درحالیکه بنا به تعاریف بیولوژیک انسان، حیوانی ست که خود و محیط زیستش را به میل تغییر داده و بر حسب ضرورت مطلوب تر می سازد. حیوانی که با ساختن، پرداختن و دگرگون کردن، تشریح تاریخی یافته است؛ و نگاه اسلام و خدامداری آن درست عکس آنرا القا می کند و پویائی خردورزی را در نطقه اخته می کند. اما تاکی؟ بی گمان طولی نخواهدکشید که رفرماسیون اسلام آغاز خواهدشد. باید شتابش داد!

اگر به جنگ های 400 ساله ی مسیحی( 200 سال در غرب و 200 سال در شرق) اروپا با دقت نگاه کنیم و بیش از همه به علل پیدائی پروتستانیسم" مارتین لوتر را تعمق کرده و نتایج آنرا بررسی مقایسه گونه با اسلام سیاسی کنیم! آنگاه جای پای اراده ی سیاسی و مطلق پاپ اعظم را می بینیم که کمتر از خودکامگی خمینی و البغدادی و دیگران نبوده است.

رفرماسیون مذهبی لوتا، زمانی جرأت بروز یافت که دیگر فساد و تبهکاری و چپاولگری واتیکان و پاپ و کاردینال های آن جهانی شده بود. همانگونه که ایران اسلامی و دیگر کشورهای هم شأن او همینک در سطح جهان مادر تروریسم اند و آبروئی برای دعاوی اخلاقی ـ انسانی ـ الهی شان نمانده است. با ااین تفاوت که غرب و اصولا امپریالیسم آمریکا مادر تک تک جریان های ضدبشری اسلامگرایان امرورزند که همگی با تکوین حکومت شیعی جان دوباره یافته اند.

اما یک اصل در این میانه تاریخی برجسته شده است که: اگر دیروز منافع جهان سرمایه ایجاب کرد که فناتیسم اسلامی علیه کمونیسم بجنگد و جنگید؛ و سرمایه سالاری هار را آزاد کرده و به جان بشریت مزدبگیر و تنگدست انداخت. اینک اما ورق برگشته و شعله های تروریسم مذاهب اسلامی بر دامن خود آمریکا و غربی افتاده و بدتر از آن تضمین سود سرمایه و انباشت را دچار مخاطره ساخته است.
سهم تک تک ما در این میدان اخلاقی و انسانمداری تلاش برای روشنگری و افشاگری هرچه بیشتر علیه استبدادمذهبی و ترور یسم اسلامی ـ یهودی ست.
باسپاس از شما