Skip to main content

1- بلوچها یا همه در سروان جمع

1- بلوچها یا همه در سروان جمع
Anonymous

1- بلوچها یا همه در سروان جمع شوند و یک کشور کوچک و مستقل برای خود درست کنند یا به آذربایجان مهاجرت کنند. تبریز توسعه یافته ترین و صنعتی ترین شهر ایران است که هم آب و هوای خوب دارد هم در بخش صنعت و کشاورزی فرصتهای فراوان شغلی وجود دارد. البته ترکها تا الان اجازه ورود مهاجران خارجی را ندادند اما بلوچی که شناسنامه داشته باشد قاعدتا نمی توانند جلوگیرشان باشند. البته به ارومیه اگر بروند از حمایت کردهای سنی در برابر ترکهای شیعه هم برخودار خواهند بود. هرچند برگشتن به پاکستان و دره رود سند یعنی سرزمین آبا و اجدادی شاید بهترین کار باشد. هیچ کجا وطن نمیشود! سرمایه گزاری در آن منطقه هدر دادن سرمایه هاست و نتیجه اش مهاجرت بیشتر بلوچها از پاکستان خواهد بود و توطئه های بیگانگان. بجای این سرمایه گزاریها باید مرزها دیوار کشی شود.
2- نام سیستان و بلوچستان نامی جدید و فاقد اصالت تاریخی است . بیشتر

بیشتر جغرافیای فعلی سیستان و بلوچستان در گذشته جزو کرمان بوده و در همه کتابهای تاریخی هم ذکر شده. هیچ نامی از بلوچ و بلوچستان نبوده. در متون تاریخی تنها از قومی بنام بلوص در کوهستانی در جنوب کرمان ( یعنی سواحل مکران امروزی) نام برده شده است. بین کرمان و سند یک بیابان بزرگ بوده و ناحیه ای که به مکران معرف بوده است. هرمزگان فعلی و سواحل دریای عمان هم در اصل بخشی از کرمان بوده. مکران واقعی از مرز پاکستان تا رود سند بوده است که الان هم در نقشه ها مشخص است. البته بخشهایی مثل خاش و شرق سیستان و بلوچستان جزو سیستان تاریخی بوده که تا مرز افغانستان با پاکستان امروزی امتداد داشته است و امروز در اشغال افغانهای پختو میباشد که زمانی با همین بلوچها در مناطق قبایلی پاکستان بودند. شما که درس تاریخ می دهی و کرمان و جنوب خراسان و هرمزگان را هم به بلوچستان خیالی الحاق کرده ای بگو در منابع تاریخی از هزار سال کجای تاریخ اسمی از بلوچ آمده و کجا منطقه ای به اسم بلوچستان داشته ایم؟
اینها چیزهایی است که من به ذهنم می رسد برای جلوگیری از خون و خون ریزی و بستن راه توطئه های بیگانگان
البته متاسفانه مقاله بسیار خصمانه است. آقای نویسنده از کجا همه مهاجران را بعنوان فارس تشخیص هویت کرده است بقیه قومیتها نمی آیند و یا اگر بیایند شما مشکلی با آنها نداری که تنها از هجوم مهاجران فارس شیعه اعلام خطر می کنی. شما بلوچهای اکثرا بیسواد و فقیر به هر کجای مملکت مهاجرت می کنید عیبی ندارد اما از سایر نقاط کشور معلم و پزشک بیاید بچه های بیسوادتان را آموزش دهد چیز بدی است؟
شما خودت در مقاله هایت همیشه نام سیستان را حذف می کنی پس نباید از حذف نام بلوچتسان که اتفاقا هیچ ریشه تاریخی هم ندارد ناراحت شوی