Skip to main content

دوستان جا دارد از آقای احسان

دوستان جا دارد از آقای احسان
lachin

دوستان جا دارد از آقای احسان سنائی و از انتشارات منظر جاوید بخاطر این مقاله علمی تشکر بکنیم. برای اینکه این مقاله را تا اندازه ای توسعه داده و اطلاعاتمان را بیشتر بکنیم , فیلم مستند پائینی برایمان کمک خواهد کرد.
https://www.youtube.com/watch?v=C2FETG7tCF0
دوستانی که در واشینگنتن دی سی تشریف دارند و یا دوستانی که میخواهند به دی سی تشریف ببرند با بازدید کردن از موزه Smithsonian National Air and Space Museum می توانند تصاویر فیلتر شده از خورشید که بوسیله ماهواره های فرستاده شده بطور « مستقیم » پخش میشود را مشاهده بکنند. دوستانی که علاقه به فیزیک نجومی دارند می توانند فیلم های پخش شده ازHow the Universe Works برنامه هایشان را نگاه بکنند. ولی متاسفانه بعضی از قسمت های این سریال بخاطر محبوبیّت بیشتر , دو دولار بایستی پرداخته شود. خوشبختانه خیلی از این بزنامه ها را در یو تیوب می توان

دید. امواج آلفا ون را در این فیلم مستند در دقیقه 15:30 که بوسیله ماهواره « هنوده » زاپنی به معنی (( طلوع خورشید)) را می توان به راحتی مشاهده کرد. در موزه Griffith Observatory Los Angeles, CA دوربینی است که می توان سطح خورشید را به راحتی دید ولی به خوبی و به بزرگی موزه در دی سی نیست. بهترین ها را برایتان آرزومندم.