Skip to main content

به آن مقام محلی بگو افغانها

به آن مقام محلی بگو افغانها
Anonymous

به آن مقام محلی بگو افغانها الان هم در منابع نفت و گاز ایران شریک هستند آنهمه قاچاق سوختی که به افغانستان شد و میشود و این چند میلیون افغانی که در ایران زندگی می کنند و آب ارزان تصفیه شده و و نان ارزان و برق و بنزین ارزان و اتوبوس یارانه ای و مدرسه مجانی و بهداشت و درمان بهره مند هستند همه از پول نفت و گاز است. اینها را نمی بینند چشمشان دنبال کمی آب هست که قرار است نصیب مرزنشینان شود. قیمت آبی که قرار است اینها به ما بدهند به اندازه یک روز هزینه ای که ایران برای مهاجران می کند نیست.جالبه سازمانهای جهانی هیچ کمکی به ایران بابان حضور میلیونها مهاجر نکرده اند!
الان تعداد زیادی مهاجر قانونی و غیر قانونی در قم و یزد و کرمان زندگی می کنند در حالیکه بیشتر آب این شهرها از منطقه ما در چهارمحال با لوله منتقل میشود و نصیب افغانهایی میشود که خودشان آب را به روی مرزنشینان ما بسته اند در حالیکه

با اخراج مهاجران آبی که به قم و یزد و کرمان و حتی اصفهان منتقل میشود و توسط مهاجران افغان استفاده می شود می تواند به مناطق مرزی منتقل شود. یعنی اگر ما زورمان به این افغانها نمی رسد با یک تغییر مدیریتی می توانیم با امکانات کشور خودمان موضوع را حل کنیم.
قیمت نان در ایران از قیمت گندم خام در افغانستان ارازنتر است و باز توی صف نانوایی افغانی بیشتر از ایرانی می بینی. میلیونها مهاجر افغانی در ایران آب تصفیه شده را از شیر آب منازل با قیمتی ارزانتر از بهای تمام شده تهیه می کنند. این آب می تواند به مناطق مرزی پمپاژ شود. تازه همین آب را صرف کشت خشخاش و تریاک می کنند تا هر کیلوی آن را به قیمت خون پدرشان بفروشند حاضر نیستند مثل بقیه مردم دنیا گندم و جو و سیب زمینی بکارند.
یکی از مرزنشیان می گفت اگر به اندازه بنزین و گازوییلی که به افغانستان قاچاق شده بود به ایران آب می دادند وضع دریاچه هامون اینگونه نبود. البته این آقا نمی داند افغانستان را به این شرط از ایران جدا کردند که نیمی از آب هیرمند متعلق به ایران باشد هر چند همه آن کشور ساخته انگلیس متعلق به ایران است و افغانهای پشتو در زمان صفویه از شمال هند به آن منطقه هجوم آوردند.
ایران بزرگترین وارد کننده گندم جهان است اما قیمت نان در ایران از قیمت گندم وارداتی ارزانتر است و حساب کنید این چند میلیون مهاجر افغانی فقط سوبسید و یارانه ای که بابت نان از جیب ملت ایران برمی دارند چقدر است؟ پولی که باید خرج توسعه منابع آب و بهداشت و درمان و کشاورزی مناطقی چون سیستان و بلوچتسان و دیگر منازق محروم شود.
اگر به اندازه بنزین و گازوییلی که به افغانستان قاچاق شده بود به ایران آب می دادند وضع دریاچه هامون اینگونه نبود. البته افغانستان را به این شرط از ایران جدا کردند که نیمی از آب هیرمند متعلق به ایران باشد هر چند همه آن کشور ساخته انگلیس متعلق به ایران است و افغانهای پشتو در زمان صفویه از شمال هند به آن منطقه هجوم آوردند.
افغانستان راه به دریا ندارد و با اهرم ترانزیت براحتی می توان این کشور را وادار به تمکین کرد. از این چند میلیون مهاجری که سربار بودجه ملت هستند چیزی می گویم که خود افغانها می گویند اگر همه را با هم بیرون کنند در آن کشور قحطی می آِید!! خصوصا قوم پشتون که قدرت را در دست دارد و با همه همسایگانش در در جدال است. پاکستان با اینها درست مثل خودشان رفتار می کند اما ایران مدام باید باج بدهد. فقط یکی از هزینه ای که دولت برای این افغانها می کند هزینه تحصیل صدها هزار دانش آموز افغانی در مدارس ایران است که دولت برای آنها هزار دلار در سال هزینه می کند در حالیکه این وظیفه دولت افغان یا نهادهای بین الملیی است . تنها همنین بودجه کافی است تا طرح های مدرن آب اجرا شود و ایران به آب افغانستان هم بی نیاز شود. در منطقه ما هنوز بچه ها در کپر درس می خوانند زمستانها برای گرم شدن در طویله درس می خوانند اما افغانها که 90 درصدشان در شهرهای بزرگ ساکن هستد و بهترین مدارس را دارند.
باید با این کشور وارد جنگ شد و مزارع خشخاش که 70 درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند را ویران کرد و منابع آب را برای مردم محروم مرزنشین تحت کنترل درآورد وگرنه افغانها قوی شوند دوباره به ایران حمله می کنند. با وجود اینهمه خدمتی که به اینها کردیم امروز آب را می بندند فردا همانطور که بارها گفته اند به ایران حمله خواهند کرد.