Skip to main content

اخرین امارها براوردها سرشماری

اخرین امارها براوردها سرشماری
Anonymous

اخرین امارها براوردها سرشماری سال 1395 و هزاران منبع و مرجع داخلی و انگلیسی دیگر رقم اتراک ایران را بین 17 تا 19 میلیون بیشتر تخمین نمی زند.
بر اساس سرشماری سال 1395 (آذرماه) جمعیت ایران حدود 80 میلیون نفر است. در این جمعیت حدود 2 میلیون مهاجر (عمدتا افغان و عراقی) نیز محاسبه شده است.
طبق این امار جمعیت چهار استان اصلی ترک نشین 9 میلیون و نیم است. طبق اخرین نظرسنجی های سال 1390 که نقشه های اینفوگرافیک ان در سراسر فضاوی وب و ویکی پدیای انگلیسی نیز موجود است به تفکیک و جمع مشخص شده لز 9 و نیم میلیون ذکر شده 8 میلیون و هشتصد هزار نفر ترک هستند. 650 هزار نفر کرد و مابقی اقلیتهای لر و فارس و ارمنی و اشوری و غیره هستند.
پس امار ترکهای چهار استان ترک نشین 8 میلیون و هشتصد هزار نفر است.
حال برسیم به 35 میلیون نفر ادعایی!

استان های تهران با 4 و البرز با 1 میلیون بیشترین جمعیت اتراک را دارند. قم با 30 درصد قزوین و همدان 50 درصد استان مرکزی 30 درصد و اقلیت هایی در گیلان و کردستان و غیره که روی هم دو تا سه میلیون
قشقایی ها بصورت پراکنده در استانهای جنوبی حدود 1 میلیون
اتراک خراسان و ترکمن حدود دو میلیون
بیشترین تخمین کلی بین 16 تا 20 میلیون است.
حالا بگذریم که اکثریت ترکهای غیر از چهار استان اصلی زبان و فرهنگ و علاقه ای به نمادهای ترکی ندارند.
حداکثر جمعیت بالقوه شما 9 میلیون استانهی ترک نشین است. و حداکثر جمعیت بالقوه تان 15 تا 18 میلیون.
ولی واقعیت این است که حتی اون 9 میلیون هم چندان با شما هم عقیده نیستند. نهایتا 50 درصد آذربایجان پانترک هستند.
آذربایجان چه بوده و کجا بوده را کاری نداریم حقیقت ماجرا بر فرض محال تجزیه ایران آذربایجان جدا شده چیزی کمتر از چهار استان مذکور نخواهد بود. جمعیت ترکهای ایران بیش از 17 میلیون نیست با احتساب تمام ترکمن ها خراسانی ها قشقایی اذری ها و ترکان مهاجر استانهای مرکزی ایران