Skip to main content

این مقاله شباهت به نامه آخر

این مقاله شباهت به نامه آخر
Anonymous

این مقاله شباهت به نامه آخر رستم فرخزاد به برادر خود را دارد که شکست ایرانیان را از اعراب مسلمان بی تردید دانسته بود.
ائلیار امید خود را به " اقشار اجتماعی" در این مملکت "کلنگی" میبندد و میخواهد برای آنها کلاس اکابر گذاشته, الفبای دمکراسی یادداده و از آنها مبارز ضد امپریالیست تحویل ناکجا آباد سوسیالیستی خود دهد! طبقه کارگر تا چند سال دیگر با روبوتها جایگزین و محو خواهد شد.
ائلیار در قرن گذشته فکر میکند و نتیجتا راه حلهای پیشنهادی او متعلق به آن زمان است. تاریخ عدالت طلبی برابر طول تاریخ انسان است بنابراین مهم در هر برهه زمانی متد رسیدن به آن است. کوتاه سخن:
- هیچ تغییر سیاسی مهمی بدون دخالت یا موافقت آمریکا بخصوص در مناطق استراتژیک جهان اتفاق نمی افتد. قدرت جهانئ مثل بریتانیا در حال گدایی توافق تجارتی با آمریکاست تا در مذاكرات اقتصادی برگزیت با اروپا دست بالا را بگیرد.
-...

- مبارزه برای استقلال آزربايجان مبارزه با امپریالیسم و شرکا و از این قبیل داستانهای دنباله دار نیست. انرژى خودرا صرف وررفتن با افکار زمان بازنشستگی هدر ندهیم. سرمایه داری در جهان چند قطبی شده و میتوان از رقابت آنها به نفع خود سود جست.
-جبهه ای که باید تشکیل دهیم جبهه برای استقلال آزربايجان است. این مسئله در خود به پيشبرد دمکراسی در بقیه ایران هم کمک میکند.
- آزربايجان از نظر شرایط بین المللى برای رسیدن به استقلال بهترین شرایط را داراست. کمک رسیدن از کشورهای آمریکا، آزربايجان شمالی، ترکیه، گرجستان و اسرائيل و اعراب ووو قطعی است. ائلیار میگوید برای کمک باید زیر سلطه این کشورها رفت.
این نظر غلط است. استقلال آزربايجان از نظر استراتژیک به نفع همه این کشورهاست.
برای نجات ایران به عنوان یک کشور واحد بخاطر کور ذهنی نمایندگان سیاسی ملت فارس و مانقوردها دیگر دیر شده است.