Skip to main content

بخاطر کمی طولانی نظر بودن در

بخاطر کمی طولانی نظر بودن در
Anonymous

بخاطر کمی طولانی نظر بودن در ادامه نظر ...

مقایسه خیلی ساده ترکیه با ایران در عصر حاضر
1- در ترکیه حیوانات اهلی ماننده سگ و گربه راحت در کوچه و بازار در کنار انسان ها تردد دارند ... ولی در هر کجا ایران همین حیوانات در عموم ظاهر شوند سنگ باران می شوند !
2- در ترکیه زن توریست و غیر توریست ، پیر و جوان می توانند آزادانه با لباس مد روز دنیا و اروپا تردد کند ... ولی در ایران حتی یک پیر زن موهایش باز بماند چند تا جوان گمراه او را فاحشه دانسته و جمعا در پی بلند کردن او اقدام می کنند !

3-در ترکیه تاکسی مخصوص و کنترل شده دولتی مسافر کشی می کند با مسولیت بالا ... ولی در ایران هر ارازل اوباشی با هر ماشینی می تواند مسافرکشی کند و یا به مسافران تجاوز ، تهدید یا راهزنی کند که کم نیست !

4- در ترکیه هیچ وقت در تلوزیون ملی به هیچ قومی فحش ، ناسزا، تخریب و تهدید نمی شود ... ولی در ایران فحش ، تخریب و تهدید به غیر فارس 70 درصد از تلویزیون ملی که با پول بیت المال هست رایج هست !
5- ترکها وقتی با یک خارجی همسایه برای مثال با ترک ایران مواجه می شوند می گویند " چطوری برادر آذری " ولی در ایران که بحساب در وطن همان آذری ها که به مناطق فارس نشین می روند ، فارسها می گویند " ترک خر اینجا چکار می کنی " !
6- کردها در ترکیه برای خود حزب دارند و به اسم خود در سیستم از خود دفاع می کنند ولی در ایران 70 درصد غیر فارس از کرد و ترک و غیر حتی حق حرف کلمه "حزب " غیر فارس را ندارند تا توصیف کنند حالا بماند به مرحله اجرا !

7- در ایران ، اکثریت خلق فارس و حاکمیت فارسگرا جرات بحث حقوق غیر فارس را نداشته و برای حاشیه راندن موضوع چسبیدن به حقوق کرد در کشور همسایه ترکیه ولی در ترکیه براحتی در بین خلق ترک و دولت حاکم ترک از حقوق غیر در در تلوزیون ملی بحث می شود !
8-در ایران مردم و حتی دولت ثروتمندان توهمات در دنیا هستند و همیشه از گذشته مبهم و در زاغه های تاریک تاریخ بی نام و نشان ، نفت مفد دو روز زیر پای عرب فخر می کنند و از حال و آینده بی خبر و فرار می کنند ولی در ترکیه مردم منطقی ترند تاریخ واقعی خود را دانسته و مثلا تاریخ مانده از بیزانس، روم و یونان را مثل ایرانی ها به خود نسبت نمی دهند و به حال و آینده فکر کرده و کار می کنند ! ولی در ایران از بدو بشریت در آن سر زمین هر کس رد شده و هرچه پیدا شده مربوط با قوم فارس در دوره هخامنشیان یا ساسانیان ربط می دهند !

9- در ترکیه آدم را با ترازوی انسانیت را می سنجند ولی در ایران با ترازوی فارسیت، اریاییت و نژاد برتر و پست تر و بلاخره هر کی که فارسی بدون لحجه صحبت کند نژاد اصیل هست و همچنین از هر ملتی که در جنگ شکست خورده اند آنها را وحشی های بشریت دانسته و مناطق تحت اشغال خودشان را همچنان با آب و تاب تعریف می کنند که انگار با بوسه تحویل گرفته اند و کسی خون از دماغش نیامده!
10- الان در ترکیه 500 هزار ایرانی زندگی می کنند و از 7 میلیون ایرانی خارج از کشور ، کمش 500 هزار نفر آنها در کشورهای اروپایی ماننده انگلیس و آلمان پیش ترکها کار می کنند بدون اینکه آنها تخریب شوند ولی در اصل اکثریت مطلق ایرانی حاظر نیستند به ترکیه ای کار دهند و آنهایی هم که به ترکیه ای کار می کنند روزی چندین بار پشت سر آنها مثل آدامس خوردن به آتاترک فحش می دهند !

11- ترکیه را آتاترک افسر تحصیل کرده امپراتوری عثمانی بنا نهاد ولی ایران را یک بی سواد که مهتر اسب خارجی ها بود و حالا نتیجه اش آخوند ها دنباله رو کم و کسری برنامه های رضا پالانی با استبداد برای همه خلق های ایران و استعمار به غیر فارسهای ایران ادامه می دهند ولی در ترکیه ، ترکها عملا دنبال حقوق مساوی غیر ترک ها هستند !