Skip to main content

جناب آقای ایرج، IRAJ

جناب آقای ایرج، IRAJ
ناصر کرمی

جناب آقای ایرج، IRAJ
سه مقاله ای که شما لینک آنها را در پانویس این نشست آورده اید، با تحلیلی مستند، منطقی، و واقع بینانه است ، که من هیچگونه اشکالی در آن نمی بینم. این مقالات را میشود بطور مستقیم از فارسی به آلمانی ترجمه کرد، پیشنهاد من به شما این است که آنها را برای مرکز تحقیقاتی و بررسی مسائل سیاسی ترکیه و برای مسئولین متعهد و دمکرات در پارلمان این کشور بفرستید و یا در دانشگاههای در رشتهای سیاسی تدریس شود.....

درستی وقضاوت در مورد این مقالات را به تغییر و تحولات زمان نه چندان دوری در ترکیه واگذار میکنیم. ترکیه در راهی پا گذاشته که همه پلهای پشت سر خود را خراب کرده است، دو راه بیشتر وجود ندارد 1- هر چه زودتر با برکناری اردوغان کشور ترکیه را در مسیری دمکراتیک هدایت کردن 2- فاجعهء دیگر مانند کشتار یک و نیم میلیون ارمنی، که این بار مردمان کُرد، ارمنی، یونانی، عربهای سوری دمکرات و سایر مردمان غیر خودی است.
مقایسه کردن محتوای این سه مقاله با این نشست تلویزیونی با مجری و گرداننده ای مانند اقای هدایت بسیار غیر منصافه است، فکر نکنید که من میل وآرزو دارم که در تلویزیون گوناز و یا سایر رسانه های دیگر شرکت کنم، امّا چرا گردانندگان این تلویزیون افرادی مانند را به جلسات دعوت نمیکنند، واز کسانی دعوت بعمل می آورند، که در این زمینه کار و تحقیقی نکرده اند ؟ ایا این نشانهء ضعف و زبونی، بیسوادی، دروغ و سخن پراکنی، جعل تاریخ و سایر مطالب دیگراز سوی مسئولین تلویزیون گوناز نیست ؟
تاریخ تُرک تباری در طول 500 ساله خود، هیچ چیزی نداشته و ندارد که ایرانیان ازآن بیاموزند، از تاریخ و تمدن تُرک تباری آموختن نتیجه ای جز نازیسم و فاشیسم در اروپا و جهان نبوده و نیست. که به روش نابودی یک و نیم میلیون ارمنی و دربدری 6 ملّت دیگر در جغرافیای ترکیه امروز بوسیلهء تُرک تباران، در نازیسم و فاشیسم در اروپا میلیونها انسان جان باختند و در کوره های آتش سوختند، و یا با گاز به هلاکت رسیدند.