Skip to main content

سلام جناب تورک اوغلی؛

سلام جناب تورک اوغلی؛
بهنام چنگائی

سلام جناب تورک اوغلی؛

دوست عزیز درست است، ما هیچ جاره ای جز گذر از کلیت رژیم مذهبی نداریم. و برای سرنگونی رژیم و سمتگیری بسوی فردائی آزاد، برابر، فدرال و بدور از تبعیض ها، و مهمتر از همه جدائی دین از دولت می بایست، در همان آغاز ظرف گسترده و رنگینی را یافت، تا وزن قطب های طبقاتی در آن مستقلا منسجم شود، و بتواند بسیج توده ای ـ کارگری ـ سراسری را در اعماق و پهنای اجتماعی ـ کارگری کشور مشترکا سازمان داده و راهبردهای کلان را بیابد و مدیریت ارگان خود را مردمی کند.

ظرفی، با هر نامی که می خواهد داشته باشد، ضرورتا می باید تنها به راهکارهای کوتاه مدت و دمکراتیک ـ توده ای متکی باشد. و اهداف اش در راستای همکاری های مشترک، معطوف به سرنگونی کل رژیم گردد. در این همکاری رنگین، حتی می تواند طیف های مذهبی رانده شده از خیمه ی خامنه ای نیز حضور بیابد؛ مشروط بر اینکه به نقد حکومت مذهبی و قانون

ا

اساسی آن صراحتا بپردازند و آن را رد کند. و همزمان، الزام جدائی دین از دولت را مطلقا گردن نهند.

اما، همانطوریکه خود شما می بینید، شگفتا که طیف های تندرو قومگرای ناسیونالیست از یکسو، تمایتگراهای شوینیست و پانیست از دیگر سو، و خوشباوران به پشتیبانی امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم راسیست نیز همینطور در حال ایجاد دسیسه و ترفندهایند و مشغول برنامه ریزی اهداف خود می باشند و نتیجه اینکه: نیروی با ارزش ما را با این رودرروئی های بی هوده و یا خوشخیالی به دشمنان نوع بشر " امپریالیسم ـ صهیونیسم ـ فناتیسم "تباه می کنند و عملا جبهه ی اپوزیسیون را برابر رژیم را تضعیف کرده، و عملا منانع همگرائی ها و همکاری مستقل و مشترک برای سرنگونی رژیم با اراده ی توده ای می شوند و می باشند.

در حالیکه همگی می دانیم و یا لااقل اینک باید بدانیم که هیچکدام از طیف مذهبی، ملی و جریانی سیاسی سرکوب شده و تبعیض زده و دیده، آنهم با دعاوی انسامدارانه و سراسر، هرگز نمی تواند به تنهائی برابر رژیم بایستد و پیروز شود و به اهداف خود، حالا هرچه می خواهدباشد برسد. مانع عمومی و همگانی ما استبداد شیعی ست.

بنا بر این و با این استدلال کوتاه، ما جز با هم نمی توانیم ایران ویران مان را از چنگال پاسداران جماقت و جنایت و چپاول و تباهی ها و فسادها رهاساخته و دوباره، و کاملا "متفاوت و مردمی و سکولار " آنرا مشترکا بسازیم.
با سپاس از شما و پانویس تان