Skip to main content

بسیاری به برقراری دمکراسی در

بسیاری به برقراری دمکراسی در
Anonymous

بسیاری به برقراری دمکراسی در ایران دل بستند و امیدوارند و برایش تلاش میکنند. اکنون نزدیک به صد سال یا بیشتر از آن دمکراسی می گوییم و دمکراسی می شنویم.
تجربه به دنبال تجربه اما از تجربه درس نمی گیریم. دیگران هم از درسهای و آموزشهای ما درس نمی گیرند. ما هر چه نصحیت بکنیم و هر چه درس دمکراسی بدهیم کسی یا حزبی دمکرات نمی شود.. چرا؟
شرایط عینی و اوضاع ایران چنین است که دمکراسی در آن رشد و تقویت نمی شود. به نظر من در ایران برقراری دمکراسی غیر ممکن است.
1 - چون مردم مذهبی و اسلامی هستند و اسلام ضد دمکراسی و آزادی است.
2 - چون ملت فارس با افکار فاشیسم ، راسیسم آریایی پرورش یافتند و ملت فارس خود را برتر از دیگر ملل میداند.
3 - چون در ایران ملل مختلف وجود دارند. ملت حاکم فارس مجبور است برای حفظ تمامیت ارضی ایران از تجزیه و استقلال ملی ملتها و

اعمال حاکمیت به آنها و اسمیله کردن آنها ضد دمکراتیک باشد و به سیستم دیکتاتوری تکیه کند.
4 - چون در ایران حزب و جریان دمکراتیک وجود ندارد که در ایران دمکراسی برقرار سازد.
5 - طبقات صاحب سرمایه و نمایندگان فکری و سیاسی آنها برای به کنترل گرفتن نفت و سود هنگفت حاصل از فروش نفت احتیاج به سیستم دیکتاتوری و ضد دمکراتیک دارند.
5 -
6 -
بنابر این درس و نصحیت و شمردن نقاط مثبت دمکراسی به حاکمان ایران، فاشیستهای ایران، طبقه دارا و مرتجعان مل و مذهبی ملت فارس بی فایده و آب به هاون یا هاوان کوبیدن است.
نتیجه: ملتهای تورک، کورد، عرب، بلوچ و تورکمن نباید در انتظار برقراری دولت دمکراتیک در ایران باشند تا همه در صلح، صفا و برادری و برابری زندگی کنند. انتظار دمکراسی ، صلح ، برابری و رفاه اجتماعی در ایران توهم، خوش باوری، خوش نیتی، سادگی و بی تجربگی است. از این رو ملتها باید برای رهایی از استعمار و ستم ملی راهی جز استقلال ملی ندارند.
با احترام