Skip to main content

جناب حاج رضا

جناب حاج رضا
Anonymous

جناب حاج رضا
1- فقر و فساد در ایران بعلت حاکمیت ترک و تازی است و نه شیعیان . سرمایه های ملی ما یا در کشورهای عربی خرج میشود و یا در آذربایجان. دود این فقر و فساد در چشم ایرانیان می رود که همیشه جزو ثروتمندترین ملل جهان بوده اند و نه بلوچها که همیشه فقر بخشی از سرنوشت آنها بوده
آذربایجان توسعه یافته ترین و صنعتی ترین منطقه ایران است که بتنهایی 3 یا 4 منطقه آزاد تجاری دارد! و ورود مهاجر عراقی و افغان وبلوچ و ... به آن ممنوع است!
2- صفویها در آذربایجان سنیهای آذری ایرانی را کشتند و نه ترکها را. ترکها یا در اصل ترکمنهای قزلباش که از آسیای صغیر به آذربایجان آمدند و مذهب علوی داشتند بعد از کشتار آذریهای سنی در مناطق آذربایجان بطور گسترده ساکن شدند و بافت قومی و زبانی را به نفع عنصر ترکمنی ( که بنادرستی ترکی نامیده میشود) تغییر دادند. مذهب شیعه توسط شیخ صفی در ایران رواج نیافت چراکه

او خود سنی و صاحب خانقاه صوفی گری بود بلکه توسط فرزند و نوه اش شیخ جنید و اسماعیل صفوی با همکاری قزلباشان آسیای صغیر انجام شد.
3- سنیهایی که در زمان صفویه در آذربایجان وقزوین و اصفهان و شیراز و ... کشتار شدند همه ایرانی بودند و ما بیش از کشتار آنها ناراحت هستیم اما این ربطی به سنیهای امروز از جمله عربهای سلفی یا شما بلوچها و کوچی ندارد و دلیلی بر مظلوم نمایی امروز شما و طلبکاری از شیعیان امروز ایران نیست. اکثر شیعیان امروز ایران پدرانشان در زمان صفویه به زور شیعه شدند. و شما نمی توانید مدعی خون پدرن آنها باشید.
4- در کشورهای عربی کدام شیعه به پست و مقام بالا رسیده ؟ در ترکیه علویها که یک چهارم جمعیت ترکیه هستند اصلا برسمیت شناخته نمیشوند و مراکز عبادیشان تخریب میشود. در زمان آتاتورک از علویان منطقه درسیم در شرق ترکیه چنان کشتاری شد که می خواهند آنرا مثل کشتار ارامنه بعنوان نسل کشی برسمیت بشناسند. مردم منطقه آذربایجان ابتدا بخاطر سنی بودن توسط قزلباشان صفوی کشتار شدند بعدا در دعوای صفوی و عثمانی بعلت مرزی بودن ناحیه بارها مورد هجوم وغارت و کشتار و تجاوز عثمانیهای سنی قرار گرفتند!
5- شما با ادعا بر سرزمین های سیستان و هامون و مکران و دیگر مناطق ایرانی عملا در موضع دشمنی خود را قرار داده اید. سیستان تاریخی از زمان محمود افغن به اشغال کوچیهای افغنی درآمد.
یعقول لیث هم گویا بلوچ بوده و ما بیخبر بودیم؟!
در ضمن جناب تورک اغلی
این سنیها در انتظار تصفیه حساب با شما قزلباشان هستند. چند وقت پیش هم یک حزب اوغان حمایت خود از کردها را اعلام کرده بودند.