Skip to main content

به پرویز

به پرویز
بهمن موحدی(بامدادان)

به پرویز
اینجا آدرس عوضی نده و آگاهانه آب به آسیاب رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و خاک بر چشمان خوانندگان ایران گلوبال نریز. جنابعالی بسیار مغرض تشریف داری و ماموریت تخریب جنبش چپ را در این سایت به عهده گرفته ای .
جنبش چپ ایران به هیچ وجه ایران ستیز نیست، بلکه بسیار میهن دوست است و مدافع تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران می باشد. چپها و کارگران ایرانی، خانه و وطن دارد و از تمامیت وطن خود دفاع می کنند. آموزگاران بزرگ کمونیسم به ما می گویند که این وظیفه تاریخی پرولتاریاست تا از تمامیت ارضی و استقلال وطنش در مقابل تجاوزات بورژوازی سایر ملل و توسعه طلبی آنها به حمایت برخیزد.
انگلس در پیشگفتار چاپ لهستانی “بیانیه حزب کمونیست“ در 1892 نوشت: “همکاری صادقانه ملل اروپا در عرصه جهانی تنها در صورتی میسر است که هر یک از این ملتها در خانه خود صاحب اختیار کامل باشد“. وی در ادامه آن می آورد: “ شلاخت ها

نتوانستند نه از استقلال لهستان دفاع کنند و نه آنرا دوباره بدست آورند، برای بورژوازی اکنون این استقلال حداقلی علی السویه است. ولی با این وجود برای همکاری هم آهنگ ملل اروپا، استقلال لهستان ضروری است. آن استقلال را تنها پرولتاریای جوان لهستان می تواند بدست آورد استقلال در دستهای او مامون و مصون خواهد بود. زیرا استقلال لهستان برای کارگران بقیه اروپا بهمان اندازه ضروری است که برای خود کارگران لهستانی“(لندن فوریه سال 1892).
انگلس از “ملتها در خانه خود صاحب اختیار کامل باشد“ صحبت می کند. “خانه خود“ برای انگلس معنای دیگری جز وطن پرولتاریا ندارد. وی برسمیت می شناسد که پرولتاریا باید صاحب خانه و یا وطنی باشد که در آن خانه، “صاحب اختیار“ باشد. انگلس از “استقلال لهستان“ سخن می راند که بورژوازی لهستان قادر نیست آنرا حفظ کند و وظیفه حفظ استقلال لهستان بدوش پرولتاریای لهستان می افتد. استقلال لهستان تنها “در دستهای او مامون و مصون خواهد بود“.
محمدعلی عمویی کمونیست و از اعضای برجستۀ حزب توده در مصاحبه ای در باره شکل گیری حزب توده می گوید:
«"در هفتم مهر سال 1320 ، شماری از فعالان سیاسی جامعه ایران نشستی داشتند و طی سه روز درباره چگونگی جامعه، ترکیب طبقاتی و ویژگی های اجتماعی ایران بحث های طولانی کردند. آنجا حزبی پایه گذاری شد که متکی به توده مردم باشد و برای بهبود شرایط زیست مردم ایران فعالیت کند؛ "ضمن دفاع از تمامیت ارضی کشور نه بر مبنای ناسیونالیسم بلکه بر مبنای میهن دوستی ایرانیان"»