Skip to main content

"ما آن چه بی‌شک نمایان می

"ما آن چه بی‌شک نمایان می
Anonymous

"ما آن چه بی‌شک نمایان می‌گردد این است که ایرج مصداقی با هدف قوی سازی اپوزیسیون وارد عمل نشده است بل که تمام توان خود را در پی براندازی نیروهای اپوزیسیون به کار برده و می‌برد و خواهد برد."کیمیا خاوری
"نویسنده هیچ اتهامی به آقای مصداقی نمی‌زند. "
جناب بهنام عزیز
با تشکر از تعادل و روشن بینی نسبی و خصوصا حفظ سلامتی کلام از جانب شما ،باید بگویم که مقاله کیمیا خاوری نمونه بسیار خوبی از شارلاتان بازیهای روشنفکرنمایانه به دست میدهد. اخلاق سیاسی حزب طراز نوین به خوبی در آن به خوبی لحاظ شده در جاهایی که افسر کلام به دست کاتب بوده، تمام اتهاماتی که دیگران از سر عصبیت و خشم فاش و مستقیم مطرح میکنند، در لفافه سوال ویا پیچیده در لفت ولعاب به شکل غیر مستقیم مطرح میشود ،نه برای آنکه برای خواننده ایجاد سوال کند (که خواننده خود معمولا سوال دارد و به دنبال سوال نیست بلکه به دنبال جواب است )

بلکه سوالها آنچنان بار شده اند که خود همچون حکمی از پیش نگاشته شده ،مشحون از پاسخ و جوابند .
ولی در جاهایی هم مشاهده میشود که افسار ازدست برفته و اتهاماتی که شما هیچ ملاحظه نکردید بر مصداقی وارد آمده . بسیاری از حالات روحی و روانی که در این سایکوانالیسیز،مستقیم و غیر مستقیم به مصداقی منتسب میشود در حرکات و سکنات خود روانکاو به خوبی قبل ملاحظه است ،از همان جمله اول:"....تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی شکنجه شده به من مراجعه کرده اند ...." خواننده غلو و اغراق را (اگر بخواهد ) میتواند ببیند و حس کند ..تعداد بیشمار!!!؟
در اینکه آدمهای یک حزب و جریان سیاسی همدیگر را لانسه کنند ویا از گفتار و کردار یکدیگر دفاع کنند ،خیلی جای انتقاد نیست ولی مکتوب غیر قبل حذف پر ایراد و اتهام یکدیگر را مصون از خطا و خالی از اتهام خواندن ،خیلی به آن تعادل و روشن بینی فوق الذکر کمکی نمیکند .
خواهشمندم که احترام صمیمانه مرا به خاطر موضعگیری متین و متشخصتان بپذیرد ،فکر میکنم که حضور افرادی با این سیاق قلم و نگاه میتواند به سالمتر شدن فضای عفن سیاست کمک کند .