Skip to main content

من یکه آذری هستم نه یک

من یکه آذری هستم نه یک
Anonymous

من یکه آذری هستم نه یک ترک نمی خو ا هم ترک باشم من یک آذری هستم .
نگو فتی لغته فرهنگ به ترکی چی میشه ؟ نبر د با ن چی ؟
میگی قلم زنی اما ریشه میزانی، از زمانه هلاکو مغول که عباسیان رو بر انداخت تا زمانه قا جار ها همه ترک و ترکمن بودند چی ساختند که لغته نبرده با ن را بسازند!
... دو ست عزیز که قلم میزانی با زبان شناسی کاری نداری ، با ریشه یابی لغات ها کاری نه دا ری !! گرفتاره بیماری ملت سازی انگلیس شدی؟
یک نگاه به هند بنداز به بین چه گند ی زدند . به شعا ع ٥٠ کیلومتر زبان عو ض میشه ! به شعا ع ٧٠ کیلومتر مذ هب عو ض میشه ! معلم از شمال به جنوب با شاگرد مشکل داره زبانه مادری اقوام در حا له از بین رفتن است و بخشه بزرگی از بین رفته.

فارسی دری زبانه ملی ماست و قا بله احترام است بخاطره تمامه مشاهیر تاریخه ما بخاطره تمامه ونهای که اسم بردی . ایرانی یک فرهنگه از من و تو بزرگتر ها از این آ ب زلال نوشیدند . این را هم باید بدونیم که بعد از نفت و گاز زبانه اقوامه ساکن ایران تر و ت ملی ماست . با این هاست که میتونیم دوباره زنده بشیم از خاکستره نحسه این جمهوری اسلامی . مر ز های فرهنگی ایران رو به بین، افغانستان ،تاجکستان ، شمال به جنوب از غر ب تا شرق به بین چه گو سترده است و همینطور مر ز های سیاسی .

ما میتونیم نقشه آلمان را بازی کنیم در منطقه. منطقه احتیاج به یک پیشرو داره که دسته روس و انگلیس و ایادی ا ون رو کوتاه کنه . خر جه دموکراسی غرب رو ما با خون خودمون میدیم .راهه نجات ایران است چرا چون جهان بینی کاملا متفا و ت داره یعنی همون که بابکه خرم دین میگفت . یعنی جان مقدس است و اولی فراینده جان خرد است . تعلق به قو م یا رنگ یا مرام یا جنس مرد یا زن مطر ح نیست بلکه جان مقدس است . از همین مرام و جهان بینی کوروش آ مد ه . آتشکدهه ها در آذربایجان از این آتشه پاسداری میکردند . من هم از این مدنیت پاسداری خاهم کرد آنطور که پدرم پاسداری کرد. پاینده و جوی باش ای ایران این روز ها هم خواهد گذشت.