Skip to main content

برای اولین بار در طول تاریخ

برای اولین بار در طول تاریخ
Anonymous

برای اولین بار در طول تاریخ فلات قاره ،تنها در دوره حکومت سلجوقیان نام ایران برای سرزمین کنونی که ما از آن سخن می گوئیم ـ مفهوم تاریخی بنام ایران بکار گرفته شد. ایران و اران از یک خانواده هستند. ایران در آن دوره به سرزمین پائین قلمداد می شد و اران به سرزمین بالا اطلاق می شد!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oUGNJNBbbJc
شاهنامه خوانی ایلبر اورتایلی در تلویزیون ترکیه.flv

در سالگرد قيام 29 بهمن تبريز
مردم آذربايجان به ديدار رهبر معظم انقلاب مي روند

مردم آذربايجان شرقي همانند سال هاي گذشته در سالروز قيام 29 بهمن تبريز با رهبر فرزانه انقلاب ديدار مي كنند.
معاون سياسي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به ديدار هزاران نفر از مردم استان با رهبر معظم انقلاب در سالروز قيام 29 بهمن بر همكاري همه دستگاه هاي ذيربط در برگزاري هرچه بهتر و منظم تر اين ديدار تأكيد كرد.
محمد علي نصرتي با بيان اينكه مردم تبريز در روز 29 بهمن سال 56، ضربه محكمي به رژيم طاغوت زدند، افزود: قيام مردم تبريز قدرت پوشالي رژيم پهلوي را نمايان و زمينه اي براي ادامه قيام ملت ايران فراهم كرد كه نتيجه آن پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 57 و برچيده شدن طومار نظام ستمشاهي و استقرار نظام اسلامي در اين مرز و بوم بود.
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به رهبري پيامبرگونه امام خميني(ره) در پيشبرد نهضت اسلامي، با بيان اينكه امام در دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي با هيچ كس معامله نكرد، افزود: ايشان برخلاف برخي سياست بازان نان به نرخ روز خور كه به فكر دنياي خود هستند تا آخرين لحظه بر آرمان هاي خود ايستادگي كردند و به همين خاطر نيز در قلب تمام مردم ايران جاي دارند.
در اين جلسه كه با حضور چند تن از مديران دستگاه هاي استاني برگزار شد هماهنگي هاي لازم در زمينه اعزام مردم استان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.