Skip to main content

"نمایان بودن دوگانگی در سخنان

"نمایان بودن دوگانگی در سخنان
Anonymous

"نمایان بودن دوگانگی در سخنان فریبنده نویسندگان"
نویسندگان بالااز یک طرف ایران را شامل اقوام گوناگون می دانند که منظور اعراب و تورکها و .. هستند. از طرف دیگر بیان می دارند که ایران در طول تاریخمورد هجوم اقوام مهاجر و مهاجم همسایه قرار داشته اند که با توجه به نقشه جغرافیایی مشخص می شود باز منظور آنهااز این اقوام مهاجر و مهاجم تورکها و اعراب و.. هستند.

این دوگانگی بسیار هوشمندانه توسط این افراد طراحی شده است. یعنی اقوام غیر فارس در ایران مهاجم و مهاجر اند و حقی در این ممکلت ندارند.
بیان حقیقت جسارت می خواهد. ملل ایرانی تفاوت های فراوانی از لحاظ زبان و فرهنگ دارند که همین تفاوتها آن را زیبا می کند. اما در غیاب یک نظام تضمین کننده حقوق همه ملیتهای ایرانی عمر این زیبایی بسان عمر گل خواهد بود.
در مورد بی بی سی هم با توجه به تسلط افرادی که در باطن اعتقادی به حقوق ملیت های ایرانی ندارند، پخش این گونه برنامه ها مایه شادی ملل غیر فارس نخواهد شد. چه بسا که در آخرین برنامه با حضور اندیشمند گرامی عرب در برنامه پرگار، دیدیم که مهمانان و مجری چگونه بر او تاختند و سپس حتی مجرب برنامه پرگار هم از طرف خود بی بی سی مورد مواخذه قرار گرفت که چرا از این اندیشمند بزرگ معاصر عرب دعوت شده و به نوعی راه را برای ادامه پخش چنین برنامه هایی بستند.
اما چه بهتر که رسانه های دست پرورده مانند بی بی سی اصلا به موضوع ملیت های ایرانس نپردازند. حقوق ملیت های ایرانی در داخل خود ایران و توسط خود ملل ایرانی باید مورد بحث قرار گیرد.