Skip to main content

چرا پیام دیگران را حذف میکنید

چرا پیام دیگران را حذف میکنید
Anonymous

چرا پیام دیگران را حذف میکنید! من گفتم که زبان پارسی یک زبان نوین و جعلی مانند ترکی استانبولی نیست و خط نستعلیق هم ابداع ایرانیان است. این خط همان خطیست که ابن سینا دانشنامه علائی و بیرونی کتاب التفهیم و ناصرخسرو و ناصرالدین طوسی مطالب علمی به آن نوشتند. خط کره-ای ها و ژاپنیها و چینیها صدمررتبه از خط پارسی (ریشه آن برمیگردد به آرامی) سخت-تر و پیچیده-تر است ولی آن کشورها پیشرفت کردند و میکنند. چین امروز دارد از همه با آن خط سختش جلو میزند. اما بجایش ده ها کشور هستند (در قاره آمریکا و حتی اروپا و آفریقا) که خط رومان دارند ولی از ژاپن و چین و کره عقب-ترند. کره شمالی خطش با کره جنوبی یکیست ولی صدها مرتبه عقبتر است در حالیکه کره جنوبی از تمامی کشورهای اسلامی و حتی بیشتر کشورهای اروپایی پیشرفته-تر است. پس این حرفهای شما ربطی به واقعیت ندارد. ما نیازی نیست مانند ترکان هویت خود (ادامه)

در ضمن تغییر خط ترکی استانبولی بخاطر این بود که هم زبان ترکی استانبولی یک زبان جعلی است و هم اینکه اتاترک میخواست به اروپا نزدیک شود.

در هر حال، خود پارسی زبانان میدانند که کسانی که دنبال تغییر خط پارسی هستند دشمن زبان پارسی هم هست. بیخود نیست دو سه تا پانترکیست که کشورشان ترکیه پنج نسلکشی در تاریخ اخیر کرده است برای این مقاله کف میزنند.

در ضمن به آن کسی که در مورد KHwah پرسیده است. در زبان پارسی بخشی از خراسان و بخشی از بوشهر و در زبانهای لری و کردی هنوز khwah هست. اما در زبان پارسی تهران آوای W حذف شده است. همانطور که ترکیه استانبولی براساس تاثیر زبانهای یونانی، آوای ق را ندارد اما گویشهای دیگری در ترکیه و زبانهای ترکی دیگر آن را دارند.

خوشبختانه با حملات مختلف ترکان به ایران، ایران مانده است و........ این افراد به فرهنگ و تمدن و خط مملکت ایران تنها در همین چند صفحه ایرانگلوبال میماند.

ما که بیش از این وقت در این مورد تلف نمیکنیم.