Skip to main content

کتب دوران ابتدایی بنده به

کتب دوران ابتدایی بنده به
Anonymous

کتب دوران ابتدایی بنده به زبان فارسی نبوده است. کتب هم تا جایی که می دانم کلمه ای عربی است و اما شما یک قائده ادبیات فارسی را بیان کردید! بنده هم به بر طبق قائده تورکچه خودم نوشتم. بهتر است به قائده عربی آن مراجعه کنیم. ایراد به املای جزئی کلمات توسط شما نشان دهنده عدم توجه شما به مایه بحث و همت شما به مچ گیری است.

بنده برای خوشنودی شما و فارس ها کتب فارسی را نخوانده ام. بلکه معنای داخلی این کتب و نظم قشنگ آنها برای من مهم بوده است. در مورد ریشه کلمات هم چون بحث علمی است جایش در فضای کامنت نیست .چون امثال شما علاقه زیادی به توهین در ضمن بحث دارید. و بنده از آن دوری میکنم.و فقط در اینجا از شما یک دلیل ساده مبنی بر فارسی بودن چنگال و قاشق می خواهم!!!!!
شما گفتید افرادی مانند جوشقون، عدنان و... در اینجا یک نفر هستند و سعی در القای این ذهنیت به خواننده هستید که نظرات مطرح شده در مورد فرهنگ و حقوق ملی تورکها در ایران نظر همه تورکها نیست. بنده نیز خودم و شما و همه ادعا کنندگان را به رفراندوم دعوت می کنم که درآن مشخص شود چند درصد مردم تورک ایران نظراتی مشابه من جوشقون و... دارند.
حرف بنده چه ربطی به صحرای کربلا و قضیه حسین(رضی الله) دارد؟ آیا این هم یکی از همان کنایه های کوچه بازاری است که می گویند در فرهنگ زبان فارسی رایج است؟!

(این " نظریه پردازان" مضحک ، زبان باز کردن بی مایگان نژادپرست ). شاید در فرهنگ شما این گونه کلمات توهین نباشدو شما به راحتی آن را نصیب هر ایرانی غیر فارس نمایید، اما یک کودک دبستانی هم معنای مضحک و بی مایه و نژاد پرست را به هر زبانی می داند!! من همچنان به خواندن کتب فارسی ادامه خواهم داد و شما را نیز دعوت می کنم که سری به یک کتابخانه و یا مرکز فرهنگی تورکی مثلا بنیاد زبان تورکی(Turk Dil Kuromusu )در آنکارا روبه روی سفارت آمریکا بزنید و آثار قابل اطمینان را در مورد فرهنگ و زبان ملل تورک بخوانید.