Skip to main content

کاخ سفيد: بايدن قرار است با

کاخ سفيد: بايدن قرار است با
Anonymous

کاخ سفيد: بايدن قرار است با رهبر اپوزيسيون سوريه در اروپا ديدار کند............

خبرگزاری رويتر، 31ژانويه 2013 کاخ سفيد:
روز پنجشنبه مقامات کاخ سفيد گفتند، جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا قرار است طی سفرش ظرف چند روز آينده به اروپا با معاذ خطيب رهبر اپوزيسيون سوريه ديدار کند. او همچنين نگرانيهای آمريکا درباره درگيری سوريه را با روسيه مورد بحث قرار می دهد. اين بالاترين سطح ملاقات آمريکا با اپوزيسيون سوريه خواهد بود... . مقامات گفتند، بايدن قرار است روز شنبه در حاشيه يک کنفرانس امنيتی در مونيخ با الخطيب ديدار کند، جايی که معاون رئيس جمهور قرار است سخنرانی نمايد. بن رودس، معاون مشاور امنيت ملی آمريکا طی يک کال کنفرانس با خبرنگاران گفت، ”موضع آمريکا روی حمايت از خاتمه دادن به رژيم اسد متمرکز است، بدين دليل است که فشار فزاينده يی را روی رژيم اسد از طريق تحريمها و ديگر طرق وارد آورده ايم، در حالی که همزمان ما برای تقويت شورای اپوزيسيون سوريه که به عنوان نماينده مشروع مردم سوريه به رسميت شناخته ايم، فعاليت می کنيم“... .
رودس گفت، انتظار می رود بايدن طی ملاقاتش با خطيب و ديگران، کمک انسان دوستانه و سياسی آمريکا و حمايت ”غيرمرگبار“ برای سوريه را مورد بحث قرار دهد. اين دستيار گفت، بايدن در بين مقامات با سرگيی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفتگو خواهد کرد. رودس گفت، ”ما در رابطه با راههای سياسی پيش رو بحث خواهيم کرد“.
او افزود: ”آنچه ما مايليم از ديگر کشورها، از جمله روسيه مشاهده کنيم، تصديق اين موضوع است که بشار اسد بايد برود و ضرورت يک انتقال در داخل سوريه به سمت يک دولت جديد است“. بايدن قرار است با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در روز جمعه در برلين ملاقات نمايد، و روز دوشنبه با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه و روز سه شنبه با ديويد کامرون نخست وزير انگلستان ملاقات کند...
mojahedin.org