Skip to main content

پيامدهای استيضاحی که به

پيامدهای استيضاحی که به
Anonymous

پيامدهای استيضاحی که به انفجار و افتضاح انجاميد
افتضاح بی سابقه نزاع ميان رئيس جمهور و رئيس مجلس ديکتاتوری فاسد آخوندی که به طور وسيعی در جهان منعکس شد، امواج تنش ناشی از جنگ باندها را تا اعماق رژيم می برد.

خبرگزاری حکومتی ايلنا آه نامه شماری از عوامل ولايت را تحت عنوان دانشجويان بسيجی 133دانشگاه و مرکز آموزشی استان فارس منتشر کرد. بسيجيان ولايت نوشته اند: «در صحن مجلس شورای اسلامی اتفاقی رخ داد که دلهای تمامی دلدادگان به امام، انقلاب، رهبرعظيم الشان و شهدا را خون کرد… آقايان سياسی آيا سخنان رهبر انقلاب را نمی شنويد يا خود را به کرگوشی زده ايد؟ … اخطار می دهيم که هيچ عمل مخالف با مواضع ولی امر مسلمين و اهداف انقلاب را تحمل نمی کنيم». يک تشکل حکومتی که خود را «اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان» می نامد، طی بيانيه يی هشدار داد که پرداختن به اختلافات در اين شرايط، خيانت به نظام است. کيهان ارگان خامنه ای در سرمقاله اش نوشت: «اخلاق را باختيد». خبرگزاری حکومتی مهر تحت عنوان «حاشيه های روز تاريخی! مجلس» از «حيرت بسيار و سردرگمی» در ميان اعضای مجلس نوشت و آنهايی که «به سرعت و با حالت دويدن خود را به قسمت تماشاچيان رساندند تا از نزديک از آنچه که در حال رخ دادن است آگاه شوند».

واکنش متقابل لاريجانی و احمدی نژاد در انتهای کشمکش هم قابل توجه بود. اجازهٴ صحبت ندادن لاريجانی و ترک مجلس با حالت قهر و غضب توسط احمدی نژاد و عبارت معنی دار «به سلامت!» که لاريجانی نثار احمدی نژاد کرد. لاريجانی در جلسه مجلس گفت:
«شما آقای احمدی نژاد تهمت زديد، جوابتان رو داديم، حق ديگه صحبتی نداريد شما. اخطار داديد بفرماييد (صدای داد و بيداد نماينده ها) به سلامت! شما در يک جلسه علنی شئونات جمهوری اسلامی رو رعايت نکرديد».

روبوسی طرفداران احمدی نژاد با او در حال خروج و روبوسی طرفداران لاريجانی با او در بالای سن هم صحنه های جالب لشگر کشی متقابل بود. هم چنان که در خبرها آمده است اين لشکر کشی به داخل مجلس محدود نماند و تا اعماق رژيم عوامل باندها را رو در رو کرد.

خامنه ای تا کنون در برابر اين افتضاح ساکت مانده و بايد ديد که چگونه می خواهد وارد صحنه شود چون هر اقدامی در اين مورد پيامدهای بيشتری را برايش دارد.

البته خامنه ای و اطرافيان او نهايت تلاش خودشان را می کنند که اين قضيه را مهار کنند، اما همان طور که نتوانست جلو جرقه را با همهٴ تلاشهايی که کرد بگيرد، قطعاً جلو انفجار را هم نمی تواند بگيرد. حالا خامنه ای بر سر يک دوراهی قرار گرفته است:
راه اول ـ همين جا برای جراحی احمدی نژاد اقدام کند و با کمک مجلس و قضاييه او را کنار بزند و حتی تحت پيگرد قضايی يا لااقل اتهامات قضايی قرار بدهد و از دستش راحت شود. اين البته به معنی اين است که احمدی نژاد هم همين جا برگهای خودش را بازی خواهد کرد و انفجاری که جرقه اش خورده صورت خواهد گرفت.

راه دوم: اين که فعلاً فرو بخورد و به نحوی با کوچک جلوه دادن اين برخورد از کنار آن بگذرد و ترجيح بدهد که از اين ستون به آن ستون به دنبال فرج بگردد. اين البته به معنی اين است که با آشکار شدن اين ميزان از شکستگی طلسم در گامهای بعدی ديگر احمدی نژاد و ساير سردمداران رژيمش را نمی تواند مهار کند و بايد به فکر کوتاه آمدن از موضع قدرت خودش به عنوان ولی فقيه باشد.

راه اول راه انفجار و راه دوم راه جام زهر است. بايد ديد که کدام را انتخاب خواهد کرد

اما هر کدام را که انتخاب کند، می توان گفت که خودش بازندهٴ اصلی اين ماجراست و برنده آن مردم و مقاومت ايران اند که طی 3دهه نبرد و رويارويی رژيم کشتی شکستهٴ ولايت را به نقطهٴ کنونی رانده اند.