Skip to main content

دنباله

دنباله
Anonymous

دنباله ......

15- مالکی در یک اقدام فریبکارانه و مسخره دستور دستگیری آخوند بطاط را صادر کرد اما بنا‌ به گزارش رسانه‌های عربی از جمله الشرق‌الأوسط (11فوریه) و تلویزیون رافدین عراق (10فوریه) واثق البطاط به همراه 6تن از محافظانش از عراق خارج شده و به سوریه رفته‌اند و ارگانهای امنیتی عراق هم در مرز کاملاً در جریان این تردد بودند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نکردند

16- با توجه به همین واقعیتهاست که رژیم آخوندی و حکومت عراق در وحشت از محکومیتهای بین‌المللی علیه حمله جنایتکارانه به لیبرتی که هر روز بالاتر می‌گیرد، به فاصله گرفتن از این جنایت و تکذیب نقش و دخالت خود می‌پردازند. کار به آنجا رسید که حتی پاسدار دانایی‌فر سفیر ملایان در عراق در روز 23بهمن در جریان افتتاح «یک مدرسه ایرانی» در کربلا به خبرگزاری کل العراق گفت: «ما حمله به کمپ لیبرتی را محکوم می‌کنیم و این تلاشی است برای دامن زدن به بحران و ایجاد یک موج تبلیغاتی که هدف از آن متهم کردن ایران در این حادثه است».

اما روز بعد خبرگزاری سپاه پاسداران، اظهارات دانایی‌فر را پس گرفت و ادعا کرد سخنان سفیر ایران در رسانه‌های عراقی تحریف شده است. خبرگزاری پاسداران نوشت: «حسن دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، حمله اخیر یک گروه ناشناس به کمپ موقت لیبرتی را… . مظلوم‌نمایی این گروهک برای بازگشت به اردوگاه اشرف خواند و اظهارداشت: حمله‌یی که اخیراً در کمپ لیبرتی صورت گرفت، مشکوک است و ما معتقدیم عوامل داخلی خود گروهک نفاق در سازماندهی این حمله به‌منظور مظلوم‌نمایی در مقابل سازمانهای حقوق‌بشر، نقش داشته‌اند».

17- وزارت‌خارجه ملایان روز سه‌شنبه 24بهمن در تهران اعلام کرد «حمله اخیر به کمپ لیبرتی در عراق» مسأله‌ای است که «در داخل خاک عراق رخ داده و هیچ ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارد… این اقدامات و مظلوم‌نمایی‌ها برای به تأخیر انداختن اجرای توافق» با سازمان ملل برای انتقال مجاهدین به خارج از عراق است و مجاهدین تلاش می‌کنند این توافق حاصل نشود.